یادداشت خرم آبادی درباره فراموشی تلگرام و کاهش جرایم در پی مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون دادستان کل کشور با انتشار یادداشتی در شبکه‌ی پیام‌رسان سروش به موضوع کاهش جرم در نتیجه‌ی مهاجرت کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های داخلی اشاره کرده است.
تبلیغات

عبدالصمد خرم‌آبادی،‌ دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور طی یادداشتی به موضوع فیلتر تلگرام اشاره و پیش‌بینی کرده است که این شبکه‌ی پیام‌رسان به‌زودی به دست فراموشی سپرده خواهد شد.

در متن این یادداشت آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیمبر اساس آخرین آمار ارائه‌شده از سوی مرکز ملی فضای مجازی تا ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۷ حدود ۲۹ میلیون کاربر در ۷ پیام‌رسان اجتماعی داخلی (سروش، بیسفون، ویسپی، گپ، ایتا، بله و آی‌گپ) ثبت‌نام کرده و فعالیت دارند. پیام‌رسان سروش به تنهایی حدود دوازده و نیم میلیون نفر عضو دارد. مهاجرت کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های داخلی علاوه‌بر اینکه امنیت و آسایش را برای خانواده‌ها به همراه داشته و جرایم را کاهش داده است، موجب صرفه‌جویی قابل‌توجه ارزی برای کشور و کاهش هزینه‌های اینترنتی مردم شده است.کسانی که اعلام می‌کنند فیلتر تلگرام در ایران شکست خورده است، در اشتباه محض هستند. سال گذشته کمتر از ۵ میلیون کاربر در پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی عضویت داشتند اما بعد از فیلتر تلگرام جذابیت‌های مختلف پیام‌رسان‌های داخلی موجب شد ظرف مدت کوتاهی میلیون‌ها نفر عضو این پیام‌رسان‌ها شوند.همان‌گونه که قاچاق و واردات بی‌رویه‌ی کالا به تولید داخلی لطمه جدی وارد می‌کند، فعالیت غیر قانونی فیلترشکن‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی در فضای مجازی کشور، اساسی‌ترین مانع بر سر راه پیشرفت و ترقی پیام‌رسان‌های داخلی محسوب می‌شوند. اگر قوانین به‌درستی اجرا شوند و حمایت‌های مادی و معنوی لازم برای بالا بردن کیفیت و کمیت خدمات پیام‌رسان‌های داخلی به عمل آید، به‌زودی تلگرام در ایران به بوته‌ی فراموشی سپرده خواهد شد.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه هفته‌ی پیش نیز اعلام کرده بود که تعداد ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی، فیلتر تلگرام را دور می‌زنند و اینترنت بدون فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تامین می‌کند که حواشی زیادی در پی داشت و حتی موجب واکنش وزارت ارتباطات و محمدجواد آذری جهرمی نیز شد و از خبرنگاران خواست تا از ساختمان این وزارتخانه برای بررسی موضوع دیدن کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات