سرجیو مارکیونه از مدیر عاملی فیات کرایسلر استعفا داد

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از بیماری ناگهانی سرجیو مارکیونه و برگزاری نشست اضطراری مدیران گروه خودروسازی فیات کرایسلر، مایک منلی مدیر امریکایی برند رم، زیر مجموعه‌ی کرایسلر، به عنوان رئیس جدید FCA انتخاب شد.
تبلیغات

سرجیو مارکیونه مدیر گروه خودروسازی فیات کرایسلر به تازگی دچار بیماری قلبی شد و پس از انجام عمل جراحی در قسمت شانه، به طور موقت بهبود یافت. با این حال وضعیت سلامت او در روزهای گذشته وخیم شد و به نظر می‌رسد که مارکیونه دیگر نمی‌تواند به وضعیت کاری بازگردد. در نتیجه مدیران گروه فیات کرایسلر تحت سرپرسی وی نشست فوق‌العاده‌ای برگزار کردند. 

Mike Manley

هیئت مدیره هر ۳ گروه خودروسازی تحت سرپرستی سرجیو مارکیونه با حضور در جلسه اضطراری تلاش کردند تا مدیر موقت یا دائمی برای جایگزینی سرجیو مارکیونه پیدا کنند. پس از برگزاری جلسه اضطراری هیئت مدیره فیات کرایسلر (FCA)، مایک منلی که قبلا ریاست برندهای جیپ و رم را بر عهده داشت، به عنوان مدیر عامل جدید این گروه منصوب شد. سمت‌های قبلی او در این شرکت شامل رییس عملیات آسیا و اقیانوسیه و مدیر محصول همه مناطق به جز آمریکای شمالی بود. منلی وظیفه دارد تا تمام برنامه‌های قبلی مارکیونه را تحقق بخشد.

sergio marchionne

 پس از این اتفاق، شرکت فراری نیز لوئیس کامیلری را به عنوان جایگزین احتمالی سرجیو مارکیونه اعلام کرد؛ کامیلری عضو بلندپایه گروه بین‌المللی فیلیپ موریس است، که به مدت طولانی در این شرکت خدمت می‌کند. کامیلری در مصر متولد شد، ولی والدین او اصالت مالتی دارند.

سرجیو مارکیونه در شرایطی دچار بیماری قلبی و مشکل ناگهانی شده است که از مدتی پیش برای جایگزینی وی و بازنشستگی در موعد مشخص، برنامه‌ریزی شده بود. در نتیجه این بیماری، تمام برنامه‌های مارکیونه برای بازنشستگی در سال آینده به هم ریخته است. او پیش از این به طور همزمان مدیر عامل گروه فیات کرایسلر، فراری و گروه صنعتی CNH را بر عهده داشت. مارکیونه ۶۶ ساله از سال ۲۰۰۹ تاکنون با امضای قرارداد ادغام بین فیات و کرایسلر، هدایت این شرکت‌ها را پس از ورشکستگی به دست آورد. انتظار می‌رفت که او تا بهار سال ۲۰۱۹ (فروردین ماه ۹۸) از سمت خود اعلام بازنشستگی کند، اما بیماری ناگهانی قلبی همه این موضوعات را تحت تاثیر قرار داد.

FCA / فیات کرایسلر

جان الکان، عضو هیئت مدیره فیات کرایسلر در این باره گفت:

من از وضعیت سلامتی سرجیو عمیقا متاسفم؛ این وضعیتی است که تا چند ساعت پیش نیز غیر قابل تصور بود. ولی در حال حاضر تنها می‌توانم با سرجیو و خانواده او ابراز همدردی کنم. برنامه جانشینی که اعلام کردیم، به این معنی است که ما می‌توانیم چشم‌اندازهای آینده خود را به صورت مداوم حفظ کنیم. در تمام این سال‌ها، همراهی با سرجیو را یکی از افتخارات خود می‌دانم. من به حریم خصوصی سرجیو احترام می‌گذارم و از اظهار نظر بیش‌تر در این مورد خودداری می‌کنم. 

شرکت فراری نیز در بیانیه جداگانه‌ای، تاسف عمیق خود را از وضعیت سلامتی مارکیونه ابراز داشت و از خدمات او به عنوان مدیر فراری تشکر کرد. در حال حاضر گروه خودروسازی فیات کرایسلر شامل برندهای فیات، آلفا رومئو، لانچیا، مازراتی، کرایسلر، دوج، رم و جیپ می‌شود. همچنین شرکت مادر FCA، وظیفه نظارت بر فراری را نیز عهده‌دار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات