معاون وزیر ارتباطات: موردی مبنی بر ناامنی کدهای USSD گزارش نشده است

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد که راهکارهای امنیتی سرویس کدهای دستوری موبایل (USSD) به بانک مرکزی ارایه شده و تاکنون موردی مبنی بر ناامنی این سرویس، گزارش نشده است.
تبلیغات

بانک مرکزی طی ابلاغیه‌ای دستور قطع کدهای دستوری تلفن همراه (ستاره مربع) را از ۱۵ بهمن ماه ۹۶ به دلیل عدم امنیت در استفاده از این سرویس صادر کرده بود که این تصمیم با مخالفت‌هایی از سوی وزارت ارتباطات و برخی نمایندگان مجلس روبه‌رو شد.

این در حالی است که بسیاری از کاربران از طریق این کدهای دستوری سرویس‌هایی مانند پرداخت را انجام داده یا شارژ اعتباری دریافت می‌کنند و اغلب مشترکان در مناطق محروم و روستایی از این سرویس استفاده می‌کنند.

بر این اساس حسین فلاح جوشقانی در مورد آخرین تصمیم برای ادامه سرویس کدهای دستوری موبایل (USSD) اعلام کرد که در رابطه با ادامه سرویس USSD و متوقف نشدن آن، از بهمن ماه با بانک مرکزی در حال مکاتبه هستیم. موضوع مورد تاکید بانک مرکزی، عدم امنیت این سرویس است و در این زمینه، وزارت ارتباطات، راهکارهای امنیتی برای تایید امنیت سرویس USSD ارائه کرده‌است.

وی با تاکید براینکه راهکارهای امنیتی کدهای دستوری موبایل توسط بانک مرکزی در دست بررسی است، اعلام کرد:

به هیچ عنوان قبول نداریم که سرویس USSD (ستاره مربع) ناامن است و با اعمال محدودیت در مورد این سرویس موافق نیستیم. البته در استفاده از کدهای دستوری موبایل تراکنش‌های مردم حفظ می‌شود، اما تاکنون هیچ موردی مبنی بر ناامنی USSD گزارش نشده است.

به گفته‌ی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مقامات بانک مرکزی دغدغه‌های امنیتی دارند که در این زمینه وزارت ارتباطات آمادگی خود را برای ارائه راهکارهای امنیتی اعلام و هم اکنون روش‌هایی را در مورد موضوعات امنیتی این سرویس به بانک مرکزی ارائه کرده و منتظر دریافت پاسخ از سمت آنها است.

وی حرکت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کدهای دستوری به سمت استفاده از اپلیکیشن را به دلیل محدودیت USSD ندانست و گفت:

این روند تکنولوژی است که همه سرویس‌ها به سمت اپلیکیشن درحال حرکت هستند و در این زمینه محدودیتی برای این سرویس دهنده‌ها ایجاد نشده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات