گرندپری فرمول یک آلمان ۲۰۱۸؛ موفقیت کامل مرسدس بنز در خانه

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
مطالعه 5 دقیقه
لوئیس همیلتون راننده اصلی تیم مرسدس در رقابت گرندپری فرمول یک آلمان ۲۰۱۸ به پیروزی رسید، در حالی که سباستین فتل در حالی که پیشتاز مسابقه بود، با برخورد به دیواره پیست از دور مسابقه کنار رفت.
تبلیغات

با وجود پیشتازی سباستین فتل در بخش زیادی از مسابقه فرمول یک آلمان ۲۰۱۸، به دلیل بارش شدید باران، لغزندگی پیست و البته اشتباه فردی در پیچ ۱۳ از مسیر خارج شد و به دیواره برخورد کرد. این اشتباه منجر به کنار رفتن فتل از رقابت و ناکامی فراری در کسب امتیاز مناسب شد. در مقابل، لوئیس همیلتون از تیم مرسدس بنز که دیروز به دلیل نقص فنی در سیستم هیدرولیک جعبه دنده در خط ۱۴ شروع به مسابقه کرده بود، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و بار دیگر بر رقیب دیرینه خود پیروز شد. تصادف فتل، در کمتر از ۱۰ دور مانده به پایان مسابقه، باعث ورود خودروی ایمنی به داخل پیست شد و در ادامه شرایط مناسبی برای رانندگان مرسدس بنز فراهم کرد. 

2018 German Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک آلمان 2018

در شرایط به وجود آمده ناشی از تصادف فتل، وضعیت گرندپری آلمان به نفع مرسدس بنز تغییر کرد و پیروزی یک-دو فراری به پیروزی یک-دو تیم آلمانی تبدیل شد. شاید حتی خوش‌بین‌ترین طرفداران مرسدس نیز فکر نمی‌کردند که چنین شرایطی رقم بخورد؛ دو هفته گذشته نیز در حالی که تمام نگاه‌ها به همیلتون برای پیروزی در خانه بود، او نتوانست به جایگاهی بهتر از دوم دست یابد. اما این بار فتل نتوانست در خانه پیشتازی خود را حفظ کند و با اشتباهی مهلک، اسباب پیروزی و موفقیت کامل مرسدس بنز را فراهم کرد. در نتیجه لوییس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس بنز با زمان یک ساعت و ۳۲ دقیقه و ۲۹ ثانیه و ۸۴۵ هزارم ثانیه به عنوان نخست دست یافت.

2018 German Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک آلمان 2018

در تمام زمان مسابقه تیم‌ها دائما سعی می‌کردند تا با بهره‌گیری از شرایط آب‌وهوایی، استراتژی مناسبی اتخاذ کنند؛ همین منجر به استفاده از تایر‌های سافت و اولتراسافت توسط تیم‌ها در ابتدای گرندپری فرمول یک آلمان شد. در ادامه با بارش باران در پیست، شرایط کمی تغییر کرد. همیلتون به طور خاص پیش از شروع بارش باران به پیت‌‌لین رفت و لاستیک‌های ابتدایی خود را با مدل التراسافت تعویض کرد، در حالی که اکثر رقبا از تایرهای اولیه خود استفاده می‌کردند و حتی بعضی از تیم‌ها با پیش‌دستی اقدام به تعویض لاستیک‌های خود به انواع خیس (این لاستیک‌ها در شرایط عادی پیست در هر دور تقریبا ۱۰ ثانیه کند‌تر از لاستیک‌های خشک هستند) کردند که البته با قطع باران، در پیش‌بینی شرایط جوی شکست خورده و مجدد با مراجعه به پیست اقدام به تعویض لاستیک‌های خود به انواع خشک کردند. 

2018 German Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک آلمان 2018

والتری بوتاس راننده دوم تیم مرسدس بنز با این‌که در نهایت به جایگاه دوم رضایت داد، اما در دور ۵۷ و پس از خروج خودروی ایمنی تلاش کرد تا از هم‌تیمی خود سبقت بگیرد که بلافاصله با دستور شخصی جیمس الیسون، سرمهندس و استراتژیست تیم مرسدس بنز مبنی بر حفظ جایگاه دوم، دست از تلاش برداشت. کیمی رایکونن از فراری نیز در جایگاه سوم قرار گرفت تا فراری پس از خروج فتل، دست خالی از گرندپری فرمول یک آلمان خارج نشود. پس از رایکونن، مکس ورشتاپن از تیم ردبول، نیکو هالکنبرگ از تیم رنو، رومن گروژان از تیم هاس، سرجیو پرز و استبان اکن از تیم فورس ایندیا، مارکوس اریکسون از سائوبر و برندون هارتلی از تیم تورو روسو در رده‌های چهارم تا دهم ایستادند. 

2018 German Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک آلمان 2018

کوین مگنوسن، کارلوس ساینز، استوفل وندورن، پیر گسلی، چارلز لکلرک و فرناندو آلونسو نیز بدون کسب امتیاز در جایگاه یازدهم تا شانزدهم قرار گرفتند. این در حالی است که پیش از سباستین فتل، دنیل ریکیاردو از تیم ردبول نیز در دور ۱۷ از ادامه مسابقه باز ماند. با شدت بارش باران، پس از فتل رانندگان تیم‌ ویلیامز نیز هر دو از رقابت کنار رفتند. به این ترتیب در پایان مسابقه، لانس استرول، سباستین فتل، سرگئی سیروتکین و دنیل ریکیاردو در رده‌های هفدهم تا بیستم ایستادند.

در حال حاضر در جدول کلی رانندگان، لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با ۱۸۸ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و فتل با ۱۷۱ امتیاز او را تعقیب می‌کند؛ کیمی رایکونن از تیم فراری نیز با ۱۳۱ امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. پس از این رانندگان، بوتاس با ۱۲۲، ریکیاردو با ۱۰۶ و ورشتاپن با ۱۰۵ امتیاز در رده‌های چهارم تا ششم قرار دارند. 

رده بندی راننده ها فرمول یک گرندپری آلمان

در جدول تیمی نیز تیم مرسدس بنز با عملکرد عالی رانندگان خود در این هفته و عبور از سد فراری، با ۳۱۰ امتیاز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. تیم فراری با ۳۰۲ امتیاز و ردبول با ۲۱۱ امتیاز نیز در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند. تیم‌های رنو، فورس ایندیا، هاس، مک‌لارن، تورو روسو، سائوبر و ویلیامز نیز به رتبه‌های بعدی بسنده کرده‌اند.

رده بندی تیم ها فرمول یک گرندپری آلمان

مرحله بعدی گرندپری فرمول یک فصل ۲۰۱۸ هفته آینده (۷ مرداد) در کشور مجارستان برگزار خواهد شد. با توجه به رقابت شدید در بالای جدول، پیش‌بینی می‌شود که شاهد رقابت مهیج و نفس‌گیری بین تیم‌های مرسدس و فراری باشیم. 

در ادامه شما را به تماشای لحظات حساس گرندپری آلمان ۲۰۱۸ دعوت می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات