رضایت نیکورزبرگ از کراس اور چینی و تمام برقی نیو ES8
نیکو روزبرگ قهرمان آلمانی تیم مرسدسبنز به تازگی توسط یک استارت آپی چینی به نام نیو (Nio) به چین دعوت شد تا از پروژههای آنها بازدید کند. او، سابقهی ۱۰ سال رانندگی در فرمول یک جهانی را دارد و ۲۳ مرتبه، روی سکوی نخست مسابقات جایزه بزرگ، ایستاده است.
استارت آپ Nio تا به حال دو کانسپت الکتریکی طراحی کرده که یکی از این دو، سوپر اسپرت مشهور ES9، یکی از سریعترین خودروهای دنیا در پیست نوربرینگ است. ولی امروز ES9، سوپر اسپرت ۱۳۴۲ اسب بخاری، مورد بحث ما نیست و قرار است که درمورد کراساور کانسپت ES8 صحبت کنیم.
سوپر اسپرت ES9
خودرو سازان چینی در سال ۲۰۱۷، حدود ۲۶ میلیون خودرو تولید کردهاند. این تیراژ پاسخگوی بازار پرجمعیتترین کشور دنیا نبوده و این منطقه، همچنان تشنه است. خریداران برای داشتن خودروی برقی، حاضراند در شهرهای بزرگی مثل شانگهای و پکن، در لاتاری شرکت کنند؛ بعضا تا سه سال انتظار بکشند و هزینه ای ۷۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلاری برای پیشخرید، بپردازند.
در چین یک میلیون خودرو الکتریکی وجود دارد و این خودروها با پنجاه هزار ایستگاه شارژ پشتیبانی می شوند. الکتریکیها برای شارژ معمولا بین ۲۰ دقیقه تا ۲ ساعت در ایستگاههای شارژ سریع برای شارژشدن توقف میکنند که این کار، معضلاتی مثل اتلاف وقت و کمبود فضا را به وجود می آورد. با توجه به فروش رو به فزونی الکتریکیها در تمام دنیا، به خصوص چین، استارت آپ Nio راه کاری را برای حل این معضل در ES8 پیشنهاد میدهد که تعویض باتریها در ایستگاههای شارژ است.این کار در ۷ دقیقه صورت میگیرد.
بعد از تعویض باتری ES8، دستیار دیجیتالی موفقآمیز بودن کار را به شما اطلاع میدهد. این دستیار دیجیتالی تواناییهای دیگری از جمله سیستم ناوبری، کنترل سیستم پخش و دیگر تنظیمات شخصی داخل و خارج کابین را برای شما انجام دهد.
دستیار دیجیتالی
ES8 با دو موتور، توانایی تولید ۶۴۴ اسب بخار دارد. قدرتی که روزبرگ را به وجد آورده بود. از دیگر مشخصات بارز ES8 قیمت ۶۵۰۰۰ دلاری آن در چین است. البته با پرداخت ۶۵۰۰۰ دلار، امکانات مهمی ارائه میشوند:
برنامه ی آیندهی برند Nio، حضور در بازار ایالاتمتحده است و برای این هدف، عرضه ی یک SUV خودران تا سال ۲۰۲۰ را در برنامه دارد.
نظرات