رضایت نیکورزبرگ از کراس اور چینی و تمام برقی نیو ES8

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
نیکو روزبرگ راننده‌ی سابق تیم فرمول یک مرسدسبنز و قهرمان جهان در سال ۲۰۱۶ برای بررسی کراس اور تمام الکتریکی نیو ES8 به چین سفر کرده است.
تبلیغات

نیکو روزبرگ قهرمان آلمانی تیم مرسدسبنز به تازگی توسط یک استارت آپی چینی به نام نیو (Nio) به چین دعوت شد تا از پروژه‌های آن‌ها بازدید کند. او، سابقه‌ی ۱۰ سال رانندگی در فرمول یک جهانی را دارد و ۲۳ مرتبه، روی سکوی نخست مسابقات جایزه بزرگ، ایستاده است.

Nio ES8

استارت آپ Nio تا به حال دو کانسپت الکتریکی طراحی کرده که یکی از این دو، سوپر اسپرت مشهور ES9، یکی از سریع‌ترین خودروهای دنیا در پیست نوربرینگ است. ولی امروز ES9، سوپر اسپرت ۱۳۴۲ اسب بخاری، مورد بحث ما نیست و قرار است که درمورد کراس‌اور کانسپت ES8 صحبت کنیم.

سوپر اسپرت ES9

خودرو سازان چینی در سال ۲۰۱۷، حدود ۲۶ میلیون خودرو تولید کرده‌اند. این تیراژ پاسخگوی بازار پرجمعیت‌ترین کشور دنیا نبوده و این منطقه، همچنان تشنه است. خریداران برای داشتن خودروی برقی، حاضراند در شهرهای بزرگی مثل شانگهای و پکن، در لاتاری شرکت کنند؛ بعضا تا سه سال انتظار بکشند و هزینه ای ۷۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلاری برای پیش‌خرید، بپردازند.

Nio ES8 / نیو

در چین یک میلیون خودرو الکتریکی وجود دارد و این خودروها با پنجاه هزار ایستگاه شارژ پشتیبانی می شوند. الکتریکی‌ها برای شارژ معمولا بین ۲۰ دقیقه تا ۲ ساعت در ایستگاه‌های شارژ سریع برای شارژشدن توقف می‌کنند که این کار، معضلاتی مثل اتلاف وقت و کمبود فضا را به وجود می آورد. با توجه به فروش رو به فزونی الکتریکی‌ها در تمام دنیا، به خصوص چین، استارت آپ Nio راه کاری را برای حل این معضل در ES8 پیشنهاد می‌دهد که تعویض باتری‌ها در ایستگاه‌های شارژ است.این کار در ۷ دقیقه صورت می‌گیرد.

Nio ES8

بعد از تعویض باتری ES8، دستیار دیجیتالی موفق‌آمیز بودن کار را به شما اطلاع می‌دهد. این دستیار دیجیتالی توانایی‌های دیگری از جمله سیستم ناوبری، کنترل سیستم پخش و دیگر تنظیمات شخصی داخل و خارج کابین را برای شما انجام دهد.

دستیار دیجیتالی

ES8 با دو موتور، توانایی تولید ۶۴۴ اسب بخار دارد. قدرتی که روزبرگ را به وجد آورده بود. از دیگر مشخصات بارز ES8 قیمت ۶۵۰۰۰ دلاری آن در چین است. البته با پرداخت ۶۵۰۰۰ دلار، امکانات مهمی ارائه می‌شوند:

  • زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵ ثانیه‌
  • گنجایش ۷ سرنشین
  • آپشن‌های رفاهی کامل برای تمام سرنشینان
  • پیمایش ۳۵۲ کیلومتر با یک بار شارژ 
  • برنامه ی آینده‌ی برند Nio، حضور در بازار ایالات‌متحده است و برای این هدف، عرضه ی یک SUV خودران تا سال ۲۰۲۰ را در برنامه دارد.

    Nio ES8
    Nio ES8
    Nio ES8
    Nio ES8
    Nio ES8 / نیو
    Nio ES8 / نیو
    Nio ES8 / نیو
    Nio ES8 / نیو
    Nio ES8 / نیو
    Nio ES8 / نیو
    Nio ES8 / نیو
    Nio ES8 / نیو
    Nio ES8 / نیو
    Nio ES8 / نیو
    Nio ES8 / نیو
    Nio ES8 / نیو
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات