مشخصات کامل پردازنده نسل 9 کافی لیک اس اینتل فاش شد

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
امروز اینتل به طور سهوی فایل PDF مشخصات پردازنده‌های خانواده‌ی Core نسل نهم خود را که ظاهرا تحت عنوان نسل هشتم عرضه خواهد شد، روی وب‌سایت خود قرار داد.
تبلیغات

سند جدیدی که از وب‌سایت رسمی اینتل (Intel) یافت شده، مشخصات کامل و دقیق پردازنده‌های خانواده‌ی Core سری ۹۰۰۰ را که گفته می‌شد دارای مدل‌هایی با ۸ هسته و ۱۶ ترد پردازشی خواهند بود، افشا کرد. با این حال طبق سند یاد شده فعلا خبری از مدل ۸ هسته‌ای نیست؛ اما به احتمال قوی در آینده‌ی نزدیک شاهد رونمایی از این مدل هم خواهیم بود. در حال حاضر بر اساس سند کشف شده در وب‌سایت اینتل، پردازنده‌های جدید افزوده شده به خط تولید کافی‌لیک اس شامل مدل‌های Core i5 و Core i3 از سری ۹۰۰۰ است که با پیکربندی ۶ و ۴ هسته‌ای در فهرست قرار دارند. کلمه‌ی Production در تصویر زیر به معنی در حال تولید بودن محصولات موجود در فهرست است؛ بنابراین اینتل باید به زودی اقدام به معرفی پردازنده‌های جدید خود بکند.

پردازنده کافی لیک سری ۹۰۰۰/نسل نهم اینتل

همان‌طور که در فهرست ذیل قابل مشاهده است، فرکانس بوست پردازنده‌های جدید سری ۹۰۰۰ در حالت حداکثر توربوی خود، از ۱۰۰ تا ۲۰۰ مگاهرتز افزایش داشته است؛ با این حال، توان طراحی حرارتی (TDP) سری جدید مشابه با نسل هشتم و سری ۸۰۰۰ است. فهرست به‌روزرسانی شده‌ی محصولات جدید اینتل علاوه‌بر مدل‌های سری ۹۰۰۰، شامل مدل‌های جدیدی از سری ۸۰۰۰ هم می‌شود که در واقع به عنوان کافی‌لیک ریفرش شناخته می‌شوند. گویا پردازنده‌های کافی‌لیک ریفرش همراه با چیپست Z390 روانه‌ی بازارهای جهانی خواهند شد.

پردازنده کافی لیک سری ۹۰۰۰/نسل نهم اینتل
پردازنده کافی لیک سری ۹۰۰۰/نسل نهم اینتل

سری ۹۰۰۰ پردازنده‌ها هنوز به بخش Ark وب‌سایت اینتل افزوده نشده‌اند؛ بخش یاد شده به عنوان تایید عرضه محصول شناخته می‌شود. همچنین محصولات جدید فاش شده فقط در بخش به‌روزرسانی میکرو کد و بخش به‌روزرسانی ماه ژوئن خانواده‌ی Core نسل هشتم وجود دارند. این موضوع به مفهوم عرضه نشدن فعلی محصولات است. با این حال محصولات جدید در اسناد رسمی اینتل مشاهده شده و بنابراین کاملا تایید شده هستند.

نکته‌ی جالب توجه در مورد فهرست موجود در سند اینتل، قرار گرفتن پردازنده‌های سری ۹۰۰۰ در بخش خانواده‌ی Core نسل هشتم است که این موضوع به خودی خود اندکی سردرگم کننده به نظر می‌رسد.

پردازنده کافی لیک سری ۹۰۰۰/نسل نهم اینتل

پردازنده‌ی سری ۹۰۰۰ ساخت اینتل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات