اپلیکیشن گوگل گاگل جای خود را به اپلیکیشن مستقل گوگل لنز می‌دهد

یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن گوگل گاگل، کاربران را به نصب اپلیکیشن مستقل گوگل لنز دعوت می‌کند.
تبلیغات

گوگل لنز در سال گذشته‌ی میلادی برای اولین بار معرفی شد؛ این اپلیکیشن، شباهت‌های بسیاری به اپلیکیشن گوگل گاگل (Google Goggles) دارد. هر دو برنامه برای تشخیص اشیاء در تصاویر طراحی شده‌اند؛ البته برنامه‌ی گوگل لنز، به‌لطف بهره‌مندی از هوش مصنوعی به‌مراتب قوی‌تر از گوگل گاگل عمل می‌کند. در عمل دیگر برنامه‌ای به‌نام گوگل گاگل وجود ندارد و اخیرا به‌روزرسانی را دریافت کرده که عملا برنامه را از رده خارج می‌کند.

برنامه‌ی گوگل گاگل، از سال ۲۰۱۴ تاکنون، اولین به‌روز رسانی خود را دریافت کرده‌ است. در این به‌روز رسانی، وقتی کاربر قصد دارد برنامه را باز کند، با جمله‌ی «سلام، گوگل لنز!» مواجه می‌شود؛ و از کاربران خواسته می‌شود برنامه‌ی جدید و مستقل گوگل لنز را نصب کنند.

گوگل گاگل

پیشتر اپلیکیشن مستقل گوگل لنز منتشر شده است. به‌نظر می‌رسد خیلی عجیب است که گوگل، کاربران را به نصب اپلیکیشن گوگل لنز هدایت می‌کند. ممکن است کاربران تمایلی به ترک برنامه‌ی نصب شده‌ نداشته باشند. از سوی دیگر، گوگل لنز تنها روی دوازده گوشی یا بیشتر نصب می‌شود که هیچ‌کدام گوشی‌های سال ۲۰۱۴ به بعد نیستند.

با این حال کاربرانی که تمایل به نصب اپلیکیشن گوگل گاگل دارند؛ می‌توانند نسخه‌ی قدیمی آن را از APKMirror دریافت کنند. البته آخرین نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی برنامه که پیام دعوت به گوگل لنز را نشان می‌دهد نیز در APKMirror موجود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات