پاداش ۱۲۰ میلیون دلاری تیم کوک به دلیل عملکرد خوب اپل

جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک به‌دلیل عملکرد خوب خود در اپل که منجر به افزایش ارزش سهام این کمپانی در طی سه سال اخیر شده است، پاداشی ۱۲۰ میلیون دلاری را در قالب سهام اپل دریافت می‌کند.
تبلیغات

تیم کوک، مدیرعامل اپل که پس از استیو جابز سکان هدایت این کمپانی را در دست گرفت؛ در سال‌های مدیریتش زمینه‌ساز عملکرد خارق‌العاده‌ی کمپانی در حوزه‌ی مالی بوده است. تیم کوک به‌دلیل رشد ارزش سهام کمپانی در سه سال گذشته، پاداشی بالغ بر ۲۸۰ هزار سهم اپل را دریافت خواهد کرد که ارزشی ۱۲۰ میلیون دلاری دارد.

براساس اطلاعات ارائه‌شده، این پاداش به‌صورت مشروط تعیین شده بود. تیم کوک در شرایطی قادر به دریافت این پاداش بود که ارزش سهام اپل طی سه سال گذشته شاهد رشدی بالاتر از رشد سهام دو سوم از کمپانی حاضر در لیست S&P 500 بود.

آمارهای ارائه‌شده نشان از این دارد که رشد سهام اپل طی سه سال اخیر بیش از ۱۱۹ درصد بوده و به این ترتیب اپل نزدیک به ۸۰ درصد از کمپانی‌های حاضر در لیست S&P500 را پشت‌سر گذاشته است. تیم کوک در پنجمین سال از مدیریت خود در اپل، بالاترین میزان از پاداش ممکن را دریافت خواهد کرد.

تیم کوک در سال ۲۰۱۵ بخش بزرگی از ثروت خود را به امور خیریه واگذار کرد. براساس اخباری که سه‌شنبه‌ی گذشته منتشر شد، تیم کوک ۲۳.۲۱۵ از سهم خود را واگذار کرده است.

Apple چند هفته پیش و پس از ارائه‌ی گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، با رشد ارزش سهام روبرو شده و شاهد افزایش ارزش بازار خود بود که در نتیجه اپل را تبدیل به با ارزش‌ترین کمپانی تاریخ تجارت کرد که ارزشی بیش از یک تریلیون دلار دارد. اپل در حالی به ارزش یک تریلیون دلاری دست یافته که در زمان مرگ استیو جابز، ارزشی ۳۵۰ میلیارد دلاری داشت.

کوک در رابطه با ارزش یک تریلیون دلاری اپل چنین اظهارنظر کرده است:

به‌واقع من به این موضوع فکر نمی‌کنم. من هنوز با توجه به نحوه‌ی عملکردمان، اپل را به چشم یک کمپانی کوچک می‌بینم.

به گزارش بلومبرگ و براساس اسنادی که این موسسه‌ مورد بررسی قرار داده، تیم کوک ثروتی نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار در اختیار دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات