آمازون و برنامه‌های بزرگ این شرکت برای تبلیغات

یک‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آمازون در گزارش درآمد سه ماهه‌ی خود از سود زیاد شرکت صحبت کرد و به پرسش تحلیل‌گران در مورد برنامه‌های شرکت برای افزایش درآمد پاسخ داد.
تبلیغات

شرکت آمازون برنامه‌ی جداگانه‌ای برای تبلیغات ندارد و این سرویس با سایر خدمات در یک دسته‌بندی قرار می‌گیرد. با این حال تبلیغات برای آمازون بسیار پردرآمد بوده و این شرکت در سه ماهه‌ی گذشته ۲.۱۹ میلیارد دلار از طریق تبلیغات درآمد داشته است. در حالی که این رقم در سه ماهه‌ی قبل ۲.۰۳ میلیارد دلار بوده است.

زمانی که در جلسه صحبت از برنامه‌های آینده‌ی شرکت برای تبلیغات به میان آمد، برایان اولساوسکی، مدیر ارشد مالی آمازون گفت: «این موضوع برای ما تبدیل به یک کسب‌وکار میلیارد دلاری شده است.» طبق گفته‌ی اولساوسکی شرکت آمازون در این سه ماهه تبلیغات زیادی داشته است و قصد دارد حجم تبلیغات خود را گسترش دهد. بنابراین در آینده شاهد این خواهیم بود که فروشندگان، نویسندگان و کسب‌وکارهای بیشتری از طریق پلت‌فرم آمازون محصولات خود را تبلیغ کنند. اولساوسکی گفته است در حال حاضر این شرکت بیش از صدها هزار تبلیغ کننده دارد.

این غول تجارت الکترونیک قصد دارد روی محصولات جدید برای تبلیغ کنندگان سرمایه‌گذاری کند. تبلیغ کننده‌ها در حال حاضر از خدمات آمازون برای دیده شدن محصولات خود مخصوصا در قسمت جستجو استفاده می‌کنند و آمازون قصد دارد پیشنهادات بیشتری به علاقه‌مندان ارائه دهد. اولساوسکی همچنین اضافه کرده است شرکت آمازون قصد دارد معیارهای و اندازه‌گیری‌های بهتری برای سنجش نتیجه‌ی تبلیغات ارائه دهد و ویژگی‌های اتوماتیک جدیدی را به خدمات خود اضافه کند.

amazon

ناگفته نماند که حجم تبلیغات در آمازون بسیار کمتر از  تبلیغات در سایت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک است. سال گذشته این دو شرکت در مجموع حدود ۱۱۴ میلیارد دلار از تبلیغات درآمد داشته‌اند. اما شرکت آمازون همچنان به ارائه‌ی این سرویس ادامه می‌دهد و قصد دارد در آینده به رقیب جدی برای این دو شرکت تبدیل شود. اولساوسکی گفت: «ما منحصربه‌فرد هستیم و می‌خواهیم معنای سود واقعی را به تبلیغ کنندگان نشان دهیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات