شاسی بلند مفهومی لادا ویژن 4×4 رونمایی شد
4×4 Vision با رینگهای بزرگ ۲۱ اینچ و رنگ برنز، شباهت بسیاری به رنو یا داچیا داستر فعلی دارد که طرح X شکل لادا در نمای جلو، نیمرخ و عقب آن استفاده شده است. طرح X در تمام بخشهای این مدل مفهومی جذاب مانند چراغهای عقب و جلو، برجستگی جانبی درها، جلوپنجره و حتی دریچههای هوای کابین بهکار برده شده است. نکتهی جالب این است که جلوپنجرهی ویژن مفهومی لادا با داشتن تزئینات کروم شباهت بسیاری به محصولات میتسوبیشی، دارد. در واقع هر دو برند لادا و میتسوبیشی عضوی از اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی هستند؛ رنو در لادا و نیسان در میتسوبیشی سهم بیشتری دارند.
ویژن 4×4 حدود ۴.۲ متر طول دارد (حدود ۱۰ سانتیمتر کوتاهتر از نسل دوم داستر) و عبور از مسیرهای آفرود و ناهموار، تخصص اصلی آن خواهد بود. برخلاف کراساور رومانیایی، شاسیبلند روسیه به گیربکس دستی با نسبت دندههای بالا و پایین، ارتفاع قابل توجه از سطح زمین و سپرهای کوتاه برای مانور بهتر در مسیرهای خاکی مجهز شده است. در فضای داخلی، نمایشگرهای پنل فرمان و سیستم اطلاعات و سرگرمی در کنار دریچههای هوای X شکل خودنمایی میکنند. مقامات لادا مشخصات فنی این مدل مفهومی یا نقش آن به عنوان پیش نمایش از نسل جدید نیوا را اعلام نکردند اما 4×4، با الگوبرداری از گذشته و چشم انداز آینده طراحی شده است.
استیو ماتین، مدیر بخش طراحی لادا در جریان رونمایی ویژن 4×4 گفت:
ما در حال آمادهسازی مقدمات آیندهی لادا هستیم. با ویژن 4×4، پتانسیل یک طراحی منحصربهفرد، هیجانانگیز، جذاب و زیبا در شاسیبلند جدیدی که با الهام از مدل افسانهای لادا 4×4 نیوا شکل میگیرد، بهنمایش گذاشتهایم.
ماتین، طراح بریتانیایی برند آفتوواز (AvtoVAZ) شرکت مادر لادا است. او پیش از همکاری با روسها، در شرکتهای مرسدس بنز، دایملر و ولوو فعالیت کرده و در طراحی مدلهای مشهوری چون مرسدسبنزهای S کلاس، نسل دوم M کلاس، SL، نسل دوم SLK، مکلارن SLR و ولوو S60 و V60 دخالت داشته است.
نظرات