پرلگو، استارتاپی مشابه اسپاتیفای برای کتاب های مرجع

سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پرلگو استارتاپی است که فعالیتی مشابه سایت اسپاتیفای، اما نه برای موسیقی بلکه برای کتاب‌های مرجع دارد و حال توانسته ۴.۸ میلیون دلار سرمایه جذب کند.
تبلیغات

بنیان‌گذاران استارتاپ Perlego پلت‌فرمی طراحی کرده‌اند که دسترسی نامحدود به صدها هزار کتاب الکترونیکی مرجع و حرفه‌ای را برای دانشجویان و متخصصان در ازای پرداخت ماهانه ۱۲ پوند فراهم کرده است. این استارتاپ با ۶۵۰ ناشر از جمله انتشارات دانشگاه آکسفورد، انتشارات دانشگاه پرینستون، انتشارات آموزش عالی مک‌میلان و انتشارات Cengage همکاری کرده است. سهم ناشران از این معامله ۶۵ درصد حق اشتراک پرداخت شده بر اساس مصرف توسط کاربران است.

قیمت کتاب مرجع نسبت به سال ۱۹۷۰ حدود ۱۵ برابر یا سه برابر نرخ تورم افزایش پیدا کرده است. در انگلستان هر دانشجو به طور متوسط ۴۳۹ پوند در سال برای کتاب مرجع خرج می‌کند. این هزینه‌ی اضافه جدای از هزینه‌ی بالای تحصیل دانشجویان و بدهی آن‌ها بوده که قرار است امسال در انگلستان مجددا افزایش پیدا کند. استارتاپ پرلگو به ناشران کمک می‌کند تا درآمد خوبی از فروش محتوای خود به دانشجویان با درآمد پایین داشته باشند. این قشر از دانشجویان کتاب‌های مرجع مورد نیاز خود را معمولا از فروشگاه‌های دست دوم فروشی تهیه کرده یا نسخه‌ی غیرقانونی آن را دانلود می‌کنند.

perlego

بنابراین همکاری با این استارتاپ هم به نفع ناشران و هم به نفع دانشجویان است. از طرفی ناشران به لیستی از عناوین فروخته شده، کتاب‌های پرطرفدار و سایر جزئیات خریدار نیز دسترسی خواهند داشت. بنیان‌گذار این استارتاپ می‌گوید دانشجویان تنها با پرداخت ۱۲ پوند به صورت ماهانه به بهترین کتاب‌های مرجع دسترسی نامحدود خواهند داشت. شرایط استفاده از امکانات سایت پیچیده نیست و علاوه بر افزایش درآمد ناشران، داده‌ی خوبی از خریداران را در اختیارشان قرار می‌دهد و همچنین با کپی غیرقانونی کتاب‌ها مقابله می‌کند.

استارتاپ پرلگو قصد دارد با سرمایه‌ای که به تازگی جذب کرده تیم خود را گسترش داده و بازار بزرگ انگلستان و اروپا را تحت پوشش قرار دهد. همچنین قصد دارد با توسعه‌ی محصولات خود برای دانشجویان و افراد متخصص امکانات بهتری را در آینده ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات