سامسونگ در حال توسعه گوشی هوشمند با نسبت تصویر ۱۹:۹ است

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در حال توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند با نسبت تصویر ۱۹ به ۹ ولی بدون بریدگی بالای نمایشگر است.
تبلیغات

طی ۱۸ ماه گذشته، صنعت گوشی‌های هوشمند از نسبت تصویر سنتی ۱۶ به ۹ به سمت نسبت تصویر مدرن ۱۹ به ۹ به‌همراه بریدگی بالای نمایشگر (ناچ)‌ تغییر وضعیت داده است.

با وجود محبوبیت نمایشگرهای جدید با نسبت تصویر ۱۹:۹، سامسونگ از طراحی ناچ در نمایشگر بی‌نهایت یا Infinity Display خود اجتناب کرده است. در حال حاضر، نسبت تصویر منحصربه‌فرد ۱۸.۵ به ۹ توسط سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما به‌نظر می‌رسد بزودی شاهد تغییراتی در این نسبت تصویر باشیم. 

گوشی هوشمند با شماره مدل SM-G405F، سیستم عامل اندروید ۹ پای، رزولوشن ۸۹۶x۴۱۲ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹:۹ در بنچمارک رویت شده است. ظاهراً، رزولوشن مطرح‌شده در این فهرست کمی پایین به‌نظر می‌رسد ولی در بنچمارک HTML5test، استفاده از چنین رزولوشنی رایج است. در واقع، گلکسی اس ۹ با وضوح ۲۹۴۰x۱۴۴۰ پیکسل، در بنچمارک با رزولوشن ۸۴۶x۴۱۲ ظاهر شد. بنابراین، انتظار می‌رود که گوشی هوشمند با شماره مدل SM-G405F، در عمل رزولوشنی برابر ۳۰۴۰x۱۴۴۰ پیکسل داشته باشد. هنوز مشخص نیست که اطلاعات منتشرشده مربوط به کدام گوشی هوشمند سامسونگ است، ولی این حتمال وجود دارد که تست‌های اولیه که خیلی زود هم آغاز شده‌اند، مربوط به گلکسی اس ۱۰ باشد.

حتی اگر این موضوع صحت داشته باشد و تست‌ بنچمارک مربوط به گلکسی اس ۱۰ باشد، انتظار نمی‌رود گلکسی اس ۱۰ با بریدگی بالای نمایشگر عرضه شود. این احتمال وجود دارد که گوشی هوشمند جدید با طراحی بلندتری به بازار عرضه شود.

سامسونگ در تلاش است تا حاشیه‌ی گوشی‌های هوشمند خود را تا جای ممکن، کاهش دهد. حاشیه‌ی پایینی گوشی قرار است ابعادی در حدود نصف حاشیه‌ی پایینی گوشی‌های فعلی سامسونگ داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود که حاشیه‌ی بالایی گوشی جدید سامسونگ نیز کوچکتر شود. صرف‌نظر از اینکه این شماره مدل، مربوط به کدام گوشی هوشمند سامسونگ است؛ قطعا خبرهای بیشتری در مورد آن منتشر خواهد شد. لذا باید منتظر خبرهای بیشتری در مورد طراحی ظاهری و مشخصات فنی آن باشیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات