نسخه‌ جدید Fire HD 8 آمازون فرمان صوتی را در حالت استندبای دریافت می‌کند

جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آمازون که پیشتر قابلیت دریافت فرمان صوتی را در Fire HD 10 ارائه کرده بود؛ این امکان را به نسخه‌ی جدید Fire HD 8 نیز اضافه کرد.
تبلیغات

آمازون در تبلت Fire HD 10 که به دستیار صوتی این شرکت یعنی الکسا مجهز است، امکان ارسال دستورات صوتی را در زمان استندبای فراهم کرده بود؛ اما این ویژگی در نسخه‌ی هشت اینچی این دستگاه وجود نداشت؛ یعنی ارسال فرمان صوتی به نسخه‌ی هشت اینچی تبلت فایر HD مستلزم این بود که صفحه‌ی گوشی را روشن کنید. این مسئله باعث می‌شد کاربر نتواند از نقاط مختلف اتاق دستورهای صوتی را به اجرا در بیاورد.

حال این شرکت با عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از Fire HD 8 این ایراد را برطرف کرده است. مدل جدید به شما این امکان را می‌دهد که از جای جای منزل، دستورات خود را فریاد بزنید و دستگاه به اصطلاح از خواب بیدار شده و دستور شما را اجرا کند. با داشتن این امکان، تبلت شما قابلیتی مشابه اسپیکرهای اکو پیدا می‌کند؛ البته در نتیجه‌ی این هوشیار خوابیدن گوشی، عمر باتری از ۱۲ ساعت به ۱۰ ساعت کاهش یافته است؛ اما به‌گفته‌ی یکی از سخنگویان آمازون، امکان غیرفعال‌کردن این ویژگی برای ذخیره‌ی باتری وجود دارد.

غیر از تغییر یادشده، ارتقاء چشمگیر دیگری در تبلت جدید مشاهده نمی‌شود؛ جز اینکه دوربین جلو به قابلیت ضبط ویدیوی 720p برای گفتگوهای تصویری باکیفیت اضافه شده است. به‌علاوه، اگر حافظه‌ی داخلی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی دستگاه کفایت نمی‌کند، می‌توانید اپلیکیشن‌ها را در کارت حافظه نصب کنید. در خصوص سایر قابلیت‌ها این تبلت با دوربین‌های دو مگاپیکسلی، پردازنده‌ی چهارهسته‌ای ۱.۳ گیگاهرتزی، ۱.۵ گیگابایت رم و صفحه‌نمایش ۱۲۸۰ در ۸۰۰ حرف چندانی برای گفتن ندارد.

نسخه‌ی جدید Fire HD 8 چهارم اکتبر مصادف با ۱۳ شهریور با قیمت پایه‌ی ۸۰ دلار عرضه خواهد شد. نسخه‌ی پایه‌ی این دستگاه تنها ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد و باید تبلیغات صفحه‌ی قفل آن را نیز تحمل کنید. چنانچه خواستار نسخه‌ی بدون تبلیغات این تبلت هستید، می‌توانید ۹۵ دلار پرداخت کنید و در صورتی که به حافظه‌ی داخلی بیشتری احتیاج دارید می‌توانید سراغ نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی به قیمت ۱۱۰ دلار (با تبلیغات) یا ۱۲۵ دلار (بدون تبلیغات) بروید. شاید قیمت‌‌گذاری ذکرشده با توجه به امکانات پایین دستگاه کمی غیرمنطقی به نظر بیاید؛ اما می‌توان از این زاویه به مسئله نگاه کرد که با خرید این تبلت از اسپیکر هوشمند Amazon بی‌نیاز خواهید شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات