زوم‌اپ: Weather Underground؛ اپلیکیشن کامل آب و هوا

دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اپلیکیشن Weather Underground یکی از اپلیکیشن‌های کامل‌ِ پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا محسوب می‌شود و امکانات بسیاری ارائه می‌دهد.
تبلیغات

اپلیکشین‌های مختلفی برای اطلاع از پیش‌بینی آب‌وهوا وجود دارند که تعداد زیادی از آن‌ها عملکرد مناسبی دارند و انتخاب از بین آن‌ها بیشتر سلیقه‌ای است. در این مطلب زوم‌اپ، اپلیکیشن پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای Weather Underground از وب‌سایت معروفی با همین نام را معرفی می‌کنیم. سرویس Weather Underground شرکت تابعه‌ی The Weather Company، صاحب سرویس معروف The Weather Channel است که خودش شرکت تابعه‌ی IBM محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های چشمگیر این برنامه نمایش اطلاعات با جزئیات دقیق و درعین‌حال به‌شکلی ساده است. علاوه‌براین، براساس توضیحات صفحه‌ی اپلیکیشن Weather Underground، این برنامه اطلاعات خود را از بیش از ۲۷۰ هزار ایستگاه هواشناسی شخصی دریافت می‌کند. درادامه، با چند بخش کاربردی این اپلیکیشن آشنا می‌شویم.

نقشه

همان‌طورکه در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، در نقشه‌ی این اپلیکیشن می‌توانید به‌شکل تصویری بارش‌ها، دما، ابرها و دیگر اطلاعات را مشاهده کنید. همچنین، از قسمت Layers می‌توانید ترکیب لایه‌های دلخواهتان را انتخاب کنید. در هر بخش با انتخاب دکمه‌ی «i» در قسمت بالا سمت راست، راهنمای لایه‌های نمایش داده‌شده را مشاهده کنید. علاوه‌براین، با انتخاب دکمه‌ی پخش (مشخص‌شده در شکل راست)، وضعیت تغییرات یک ساعت اخیر نمایش داده می‌شود.

Weather Underground
Weather Underground
Weather Underground

پیش‌بینی وضعیت هوا

در قسمت Forecast، پیش‌بینی وضعیت هوا، دما، باد و احتمال و میزان بارش برای دَه روز آتی با دقت روزانه و ساعتی قرار دارد و در پایین آن نیز، دما و احتمال بارش در قالب نمودار به‌نمایش درآمده است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی دمای پیش‌بینی‌شده را دیده‌اید، خواسته باشید برای درک بهتر، آن را با دمای روز قبل مقایسه کنید. نکته‌ی جالب در این بخش، نمایش وضعیت هوای دو روز گذشته در کنار دَه روز آینده است که می‌تواند مفید واقع شود. بخش دیگر این قسمت Summary است که وضعیت کلی هوای روزوشب را برای دَه روز آینده به‌شکل متنی مختصر شرح می‌دهد.

Weather Underground
Weather Underground
Weather Underground

پیش‌بینی‌های هوشمند

یکی از قسمت‌های بسیار کاربردی این اپلیکیشن قسمت Smart Forecasts است. در این قسمت، برای هر فعالیت خود مانند ورزش یا عکاسی که به وضعیت آب‌وهوایی بستگی دارد، وضعیت مناسب و نیز ایده‌آل آن را دقیق می‌توانید مشخص کنید. سپس، Weather Underground پیش‌بینی وضعیت هوای مرتبط‌با فعالیت شما را به‌شکل نمودار ستونی نمایش می‌دهد که در آن برای ساعت‌های مناسب ستونی نمایش داده‌ شده است. هرچه این ستون بلندتر باشد، وضعیت هوا در آن ساعت به شرایط ایده‌آل نزدیک‌تر است.

Weather Underground
Weather Underground
Weather Underground

قسمت‌های دیگر

این برنامه برای بعضی شهرها امکان تأیید وضعیت هوا را مهیا کرده است (وسط شکل راست). با این ویژگی می‌توانید وضعیت هوای نمایش داده‌شده را تأیید کنید یا درصورت مغایرت، با انتخاب دکمه‌ی «+» وضعیت درست را اعلام کنید که به دقیق‌ترشدن اطلاعات اپلیکیشن کمک می‌کند. همچنین، قسمت تنظیمات این برنامه که از صفحه‌ی اصلی دردسترس است (بالا سمت راست شکل راست)، امکانات زیادی دارد؛ ازجمله اینکه می‌توانید ظاهر برنامه را براساس سلیقه‌ی خود تیره یا روشن کنید و واحدهای نمایش داده‌شده را از قسمت Units تغییر دهید و نمایش اعلان‌ها را تنظیم کنید.

Weather Underground
Weather Underground

افزون‌براین، صفحه‌ی اصلی این اپلیکیشن تغییردادنی است و با‌توجه‌به نیازتان ترتیب بخش‌ها را می‌توانید تغییر دهید یا آن‌ها را حذف کنید. برای این کار می‌توانید از قسمت تنظیمات یا در پایین صفحه‌ی اصلی و بعد از همه‌ی بخش‌ها، گزینه‌ی Edit Tiles را انتخاب کنید.

Weather Underground
Weather Underground

این اپلیکیشن بخش‌های دیگری نیز مانند ساعت طلوع و غروب آفتاب، وضعیت ماه، اطلاعات طوفان‌ها، شدت UV، کیفیت هوا و میزان شیوع آنفولانزا، فیلم‌های مرتبط‌با محل انتخاب‌شده و دیگر محتوای مرتبط با آب‌وهوا دارد که آن را به برنامه‌ای کامل برای آگاهی از هر اطلاعات مرتبط‌با شرایط جوّی تبدیل می‌کند. شایان ذکر است برخی از این بخش‌ها مانند اطلاعات کیفیت هوا و میزان شیوع آنفولانزا و فیلم‌های مرتبط‌با محل منتخب برای شهرهای ایران دردسترس نیستند.

Weather Underground
Weather Underground
Weather Underground

در جدول زیر، برخی از نکات مثبت و منفی این اپلیکیشن را آورده‌ایم. دیدگاه شما درباره‌ی Weather Underground چیست؟ شما از چه اپلیکیشنی برای اطلاع از شرایط جوّی استفاده می‌کنید؟

نکات مثبت

  • اطلاعات کامل
  • طراحی مناسب و ساده
  • ویژگی پیش‌بینی‌های هوشمند

نکات منفی

  • دردسترس‌نبودن برخی از اطلاعات برای شهرهای ایران
  • چند باگ جزئی

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

 اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوبتان را ازطریق آدرس ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات