ال‌ جی در حال تست گوشی‌ های هوشمند رول شدنی است

یک‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی بعد از رونمایی از تلویزیون هوشمند رول‌شدنی، اینک در حال بررسی و آزمایش گوشی‌های هوشمند رول شدنی و تاشدنی است.
تبلیغات

در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ سال گذشته ال‌جی از تلویزیون اولد رول شونده ۶۵ اینچی با رزولوشن 4K رونمایی کرد. براساس گفته‌ی یکی از مدیران ارشد ال‌جی، کره‌‌ای‌ها قصد دارند از همین فناوری برای توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند رول‌شدنی استفاده کنند.

مدیرعامل ال‌جی در مصاحبه‌ای با Tom's Guide اعلام کرد که شرکت در حال آزمایش گوشی‌های هوشمند رول شدنی و تاشدنی است. وی در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که:

ما در حال بررسی فرم‌ فکتورهای مختلفی برای گوشی‌های هوشمند رول‌شدنی و تاشدنی هستیم. از آنجایی که فناوری نمایشگر تا حد زیادی رشد کرده، درنتیجه می‌تواند به فرم فکتورهای انعطاف پذیری تبدیل شود. باتوجه‌به فناوری 5G اگر بازار به نمایشگرهای بسیار بزرگ‌تر نیاز داشته باشد، باید در فکر رول‌شدن یا تاشدن آن‌ها بود و ال‌جی در حال بررسی چنین نمایشگرهایی است. 

ال‌جی اولین شرکتی نیست که به توسعه‌ی فرم فکتورهای جدید در گوشی‌های هوشمند توجه نشان می‌دهد. سامسونگ نیز اخیرا نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی هوشمند تاشدنی را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رود نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ به بازار معرفی شود. شرکت چینی Royole نیز گوشی هوشمند تاشدنی فلکس پای (FlexPai) را به‌نمایش گذاشت که هم‌اکنون تنها در بازار چین در دسترس است.

نگاهی دقیق‌تر به تلویزیون رول شدنی ال‌جی LG Signature OLED TV R - کاریسا بل، ۷ ژانویه ۲۰۱۹

ورود ال‌جی به این حوزه خبر خوبی برای افرادی است که به گوشی‌های هوشمند تاشدنی اهمیت نشان می‌دهند. سال‌ها است ال‌جی در حال بررسی و توسعه‌ی نمایشگر تاشدنی است و درنهایت تلویزیون رول شدنی SIGNATURE OLED TV R این شرکت، بهار ۲۰۱۹ راهی بازار خواهد شد. آنچه در ویدئو به‌نمایش گذاشته شده است، به‌لطف تلاش‌های مهندسین امکان‌پذیر می‌شود. به‌‌جای استفاده از پنل تاشدنی OLED روی قطعه‌ای شیشه‌ای، مانند آنچه در طراحی تلویزیون‌های سنتی شاهد آن هستیم، ال‌جی نمایشگر را روی ماده‌ای با جنس انعطاف‌پذیر نصب کرده تا بتواند حالت رول‌شوندگی داشته باشد. این محصول می‌تواند بدون شکستن با بروز مشکلی، ۵۰.۰۰۰ بار رول شود.

باتوجه به اینکه گوشی‌های هوشمند قابلیت حمل‌ونقل دارند، تصمیم ال‌جی برای توسعه‌ی فناوری رول شوندگی به گوشی‌های هوشمند، بسیار جالب‌توجه است. گوشی هوشمند رول شدنی ال‌جی می‌تواند در رقابت با محصول تاشدنی شرکت‌های Royole و سامسونگ به بازار عرضه شود. درحالی‌که هنوز مشخص نیست در عمل این فناوری قابلیت استفاده در گوشی‌های هوشمند را داشته باشد، اما نشان می‌دهد که توجه به توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشدنی و رول‌شدنی، یک علاقه‌ی سطحی و زودگذر نیست و بدان توجه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات