تاکسی هوایی بل نکسوس در نمایشگاه CES 2019 رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت بل از تاکسی پرنده نکسوس مجهز به ۶ روتور کج پروانه در نمایشگاه CES 2019 در لاس‌وگاس رونمایی کرد.
تبلیغات

طی سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی در زمینه‌ی تولید تاکسی پرنده فعالیت می‌کنند و بل (Bell) نیز با جدیدترین خودروی پرنده به نمایشگاه CES در لاس وگاس آمده است. خودروی پرنده‌ی نکسوس (Nexus) با نگاهی به حمل‌ونقل در آینده ساخته شده و از ۶ روتور کج‌ پروانه برای پرواز و حرکت در هوا بهره می‌برد. 

Bell air taxi / تاکسی پرنده بل

بل در زمینه‌ی تولید تاکسی هوایی همانند سایر شرکت‌ها فعال نیست، حداقل زمانی‌که فعالیت را به ساخت مدل‌های مفهومی مقیاس کامل تعبیر کنیم. شرکت‌های زیادی از جمله ولوکوپتر، استون مارتین، بوئینگ، رولزرویس و ایرباس، همه پیش از این ایده‌های خود را با چند تاکسی پرنده مفهومی رونمایی کرده‌اند. درباره‌ی ایرباس، حتی برخی نتایج از آزمایش امیدبخش در مقیاس کامل نیز وجود دارد.

اما بل با همکاری اوبر به‌عنوان بخشی از چشم‌انداز تاکسی پرنده‌ی خود در سال ۲۰۱۷ و پس از آن رونمایی اولین کابین تاکسی هوایی مفهومی در نمایشگاه CES سال گذشته، نشان داده است که قصد جدی برای عملیاتی کردن ایده‌هایش دارد. به همین علت در نمایشگاه امسال از تاکسی پرنده عمودپرواز به نام نکسوس رونمایی کرد.

Bell air taxi / تاکسی پرنده بل

پیشرانه‌ی هیبریدی و سیستم انتقال قدرت این تاکسی پرنده توسط تولیدکننده‌ی فرانسوی Safran Helicopter Engines طراحی شده و از ۶ روتور کج پروانه قرار گرفته درکنار هم بهره می‌برد که روی زمین به حالت تخت قرار می‌گیرند. قدرت از ترکیب باتری‌ و توربین گاز به دست می‌آید که یک ژنراتور الکتریکی را به حرکت در می‌آورد؛ واحد مدیریت قدرت خروجی بین دو بخش سیستم محرکه را به سمت ۶ موتور الکتریکی هوشمند هدایت می‌کند. این موتورهای الکتریکی به نوبه‌ی خود، ۶ کج پروانه را برای بلند شدن، سرعت‌گیری و کنترل پرواز در آسمان می‌چرخانند.

میچ اشنایدر، مدیرعامل بل می‌گوید:

به‌دلیل اینکه فضا در سطح زمین محدود می‌شود، ما باید چالش‌های حمل‌ونقل در بعد عمودی را حل کنیم.
Bell air taxi / تاکسی پرنده بل

این پیامی است که توسط سایر شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید تاکسی پرنده انعکاس یافته و کاملاً معتبر است. مردم در شهرهای جهان به سمت کلان‌شهرها مهاجرت می‌کنند و این مسئله از چالش‌های جدی درباره‌ی سیستم‌های حمل‌ونقل، ترافیک شهری و کیفیت هوا به شمار می‌رود.

تاکنون جزییات زیادی درباره‌ی تاکسی پرنده‌ی نکسوس بل ارائه نشده است؛ زیرا این پروژه‌ها بیشتر به‌دنبال نمایش آینده‌ی حمل‌نقل و مسافرت شهری هستند و فناوری‌ آینده را به تصویر می‌کشند. چنین طرح‌های مفهومی به ما نشان می‌دهند که در آینده مردم چگونه به سر کار، مسافرت و سایر اماکن می‌روند و معماری هواپیماهای دهه‌های بعد را ارائه می‌کنند. از اسکات درنان، مدیر نوآوری بل نقل شده است که این شرکت قصد دارد خودروی پرنده‌ عمودپرواز نکسوس را تا اواسط سال ۲۰۲۰ به مرحله‌ی عملیاتی برساند.

دانلود    720P        360P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات