معمولا وقتی نسخهای روباز یا کانورتیبل از یک خودروی کوپه رونمایی میشود، همه میگویند که این همان خودروی کوپه فقط بدون سقف، با وزن اضافه و سرعت کمتر است اما لکسوس اقدامی متفاوت را برای نمایشگاه خودروی لسآنجلس تدارک دیده است. این خودروساز ژاپنی از نسخهی روباز لکسوس LC 500 رونمایی کرده است ولی مهندسی قابل توجهی در ساخت این خودرو به کار رفته تا چیزی از نسخهی کوپهی خود کم نداشته باشد. خودرویی که در تصاویر میبینید به رنگ آبی و با تودوزی زیبای سفید آبی به نمایش گذاشته شده است. چنین ترکیب رنگی تنها به ۱۰۰ نسخهی نخست تولیدی این خودرو محدود خواهد شد.
لکسوس در این خودرو با اعمال تغییراتی در پلتفرم و اسکلت توانسته مقاومت شاسی را افزایش دهد. نحوهی نصب سیستم تعلیق عقب نیز متعاقب این تغییرات دستخوش تغییر شده است. به دلیل استفاده از سیستم تعلیق جدید که از جنس آلومینیوم ریختهگری شده تحت فشار ساخته شده، شاهد کاهش وزن در عقب خودرو هستیم. لکسوس از کمکفنرهای خاصی هم در این مدل استفاده کرده که با وضعیت جدید شاسی همخوانی بهتری دارند. وزن خودرو در محور جلو نیز کاهش پیدا کرده و این اقدامات در کل منجر شده که مدل کانورتیبل لکسوس LC 500 کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم از مدل کوپه سنگینتر باشد.
سقف پارچهای جدید لکسوس LC 500 کانورتیبل از چهار لایه تشکیل شده که بهگفتهی لکسوس مقاومت بالایی در برابر چروک شدن و ترک خوردن دارد. لکسوس همچنین از عایقبندی بسیار خوب کابین این مدل خبر داده و گفته شده که از سیستم هوشمند حذف صداهای اضافی نیز در کابین استفاده شده است. کابین لکسوس LC 500 کانورتیبل چه در حالت باز بودن سقف و چه با بسته بودن سقف بسیار بیصدا است. سقف این مدل در عرض ۱۵ ثانیه باز میشود و برای بستهشدن نیز به ۱۶ ثانیه زمان نیاز دارد. تغییرات ظاهری مدل کانورتیبل LC 500 شامل افزایش ارتفاع بالچهی صندوق عقب و پهن شدن، جایگیری چراغ ترمز سوم روی در صندوق عقب، شکل جدید دریچه هوای جانبی و قرار گرفتن یک بادگیر پشت صندلیها است.
همانند خودروهای روباز مرسدس بنز و بیامو، در لکسوس نیز برای سرنشینان جلویی سیستم گرمکنندهی گردن برای مواقعی که سقف باز باشد تعبیه شده است. این سیستم سفارشی بهصورت یکپارچه با سیستم تهویهی مطبوع خودرو، گرمکن صندلیها و فرمان کار میکنند. لکسوس LC 500 در صورتی که احساس کند هوای سرد به دستان راننده برخورد میکند بهصورت خودکار هوای گرم را به سمت فرمان میفرستد. این قابلیت خودکار در تئوری خیلی جالب بهنظر میرسد اما ایراد کار اینجا است که کل سیستم تهویه، گرمکن صندلیها و فرمان باید از طریق صفحهی لمسی تنظیم شوند. خبر خوب این است که لکسوس سیستم صفحهی لمسی خود را برای سال ۲۰۲۱ به اندروید اتو، اپل کارپلی و آمازون الکسا مجهز کرده است. مشتریان میتوانند در این خودرو رنگهای مشکی، قرمز و کاراملی را برای سقف انتخاب کنند. رنگ آبی سقف که در تصاویر میبینید تنها محدود به نسخههای Inspiration Series است. برای بدنه نیز رنگهای جدیدی قابل سفارش هستند.
در بخش فنی لکسوس LC 500 کانورتیبل شاهد استفاده از همان پیشرانهی ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی مدل کوپه هستیم که میتواند ۴۷۱ اسببخار قدرت و ۵۳۹ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. انتقال نیروی پیشرانه به چرخهای عقب با استفاده از جعبهدندهی ده سرعتهی خودکار انجام میشود. لکسوس نسخهی هیبریدی LC 500h را در نسخهی روباز تولید نخواهد کرد چون وزن مدل هیبریدی خیلی بالا خواهد بود و مشکلاتی نیز در خصوص تقسیم وزن خودرو، جاگیری سقف بازشونده و محل نصب باتری پیش میآید. گرچه تولید نسخهی هیبریدی غیرممکن نیست ولی نیازمند تغییراتی اساسی است چون حجم صندوق عقب نیز در حد چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد و همین حالا نیز صندوق این مدل تنها ۱۳۳ لیتر حجم دارد. لکسوس LC 500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ از تابستان آینده وارد بازار خواهد شد.