رولزرویس فانتوم خودرویی خاص است و رقبای بسیار کمی دارد. در ساخت این خودروی سفارشی از بهترین مواد با بالاترین کیفیت استفاده شده و آن را باید از بهترین خودروهای تولیدی دانست. به همین خاطر پیادهسازی تغییرات روی رولزرویس فانتوم کار دشوار بهشمار میآید؛ ولی تیونر SPOFEC توانسته با مهارت اقدام به تیونینگ این سدان فوق لوکس کند.
تیونینگ انجام شده روی فانتوم بسیار تمیز و مرتب است و به طراحی اصیل آن ضربهای وارد نمیکند. مهندسان SPOFEC سپر جلوی جدیدی روی فانتوم نصب کردهاند تا وضعیت آیرودینامیکی خودرو در سرعتهای بالا بهبود پیدا کند. رکاب جانبی نیز از نو طراحی و ساخته شده است و روی گلگیرهای جلو نشان رولزرویس بهصورت برجسته دیده میشود. اکنون در بخش پشتی فانتوم نیز اسپویلر کوچکی دیده میشود.
SPOFEC برای فانتوم رینگهای بزرگ ۲۲ اینچی جدیدی را با همکاری شرکت Vossen ساخته است. این رینگها ۹ پرهی دوبل دارند و طراحی قسمت مرکزی بزرگ آنها نیز پیچهای چرخ را پنهان میکند. رینگهای جدید SPOFEC هنگام حرکت کردن خودرو جلوهای بسیار زیبا دارند و در ۷۲ رنگ مختلف با دو نوع پولیش و پرداخت قابل خریداری هستند. در نهایت نیز سیستم تعلیق بادی جدید فانتوم میتواند ارتفاع خودرو را تا ۴۰ میلیمتر کاهش دهد.
تیونر، پیشرانهی ۶.۷۵ لیتری V12 قدرتمند فانتوم را نیز از تغییرات بینصیب نگذاشته و با افزایش ۱۱۴ اسب بخاری قدرت و ۱۱۰ نیوتنمتری گشتاور، قدرت نهایی فانتوم را به ۶۸۵ اسببخار و گشتاور آن را به ۱۰۱۰ نیوتنمتر رسانده است. این پیشرانه از همان جعبهدندهی ۸ سرعتهی استاندارد فانتوم بهره میبرد. پس از اعمال این تغییرات، رولزرویس فانتوم میتواند در ۵ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که در مقایسه با نسخهی استاندارد یک دهم ثانیه سریعتر خواهد بود. حداکثر سرعت این مدل نیز بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است.
رولزرویس فانتوم SPOFEC را باید یک خودروی لوکس خیلی خاص و جذاب دانست. ظاهر جدید خودرو با رکابهای جانبی اسپرت و رینگهای بزرگ جدید کاملا خاص شده است. رولزرویس به خودی خود خودروی بسیار زیبایی بهحساب میآید و حالا با قطعات SPOFEC زیبایی آن دو چندان شده است.
نظرات