آخرین ساختهی دست آلپینا را باید چیزی فراتر از یک سدان لوکس دانست. در پس ظاهر لوکس و آرام این خودرو یک پیشرانهی ۴.۴ لیتری هشت سیلندر وی شکل با دو توربوشارژر جای گرفته است که قدرت تولیدی آن به ۶۰۰ اسببخار و گشتاور آن به ۸۰۰ نیوتونمتر میرسد. با چنین قدرت و گشتاور زیادی، آلپینا B7 این توانایی را دارد که سرعت خود را در ۳.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و سپس به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند. چنین اعدادی برای یک سدان بزرگ با وزن ۲۲۰۲ کیلوگرم بسیار عالی هستند و اگر بخواهیم B7 مدل ۲۰۲۰ را با مدل قبلی مقایسه کنیم، یک دهم ثانیه شتاب بهتر و ۱۸ کیلومتر بر ساعت نیز حداکثر سرعت بالاتری دارد.
سیستم تعلیق این مدل بهگونهای تنظیم شده است تا با گذر سرعت از ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت ارتفاع خودرو را ۱.۵ سانتیمتر کاهش دهد. این کار برای پایین آوردن نقطه ثقل و افزایش پایداری خودرو انجام میشود. از طرفی برای اینکه ارتفاع پایین خودرو در هنگام مواجه با سرعتگیرها دردسر ساز نشود سیستم تعلیق بادی B7 این توانایی را دارد که ارتفاع خودرو را ۲ سانتیمتر بالاتر ببرد.
در مدل B7 از رینگهای کلاسیک ۲۰ اینچی آلپینا استفاده شده است و میتوان با صرف هزینهای اضافی، رینگهای ۲۱ اینچی را نیز برای این خودرو سفارش داد. برای متوقف کردن این هیولای سنگین وزن نیز، سیستم ترمز استاندارد سری ۷ ارتقا پیدا کرده و از فناوری ترمز الکترونیکی و دیسکهای بزرگتر در محور عقب بهرهمند است.
آلپینا برای آسایش بیشتر سرنشینان عقب و کاهش صدای کابین از پوشش صداگیر خاصی در گلگیر عقب استفاده کرده است که از نفوذ صدای لاستیکهای عقب به داخل کابین خودرو جلوگیری میکنند. همچنین در ستون B نیز صداگیرهای خاصی نصب شدهاند و حتی درون صندلیای عقب و پوشش خارجی کمربند ایمنی نیز از صداگیرهای مخصوص استفاده شده است. شیشههای جانبی، جلو و عقب نیز با نمونهای با ۵ میلیمتر ضخامت کمتر تعویض شدهاند و از نوع دارای پوشش محافظ هستند.
آلپینا B7 مدل ۲۰۲۰ از اواخر امسال وارد بازار ایالات متحده خواهد شد و قیمت پایهی ۱۴۱ هزار و ۹۹۵ دلار برای آن در نظر گرفته شده است.