آیا پیشرانه هوندا برای خودرو فرمول یک ردبول مناسب است؟
اگر طرفدار تیم فرمول یک ردبول هستید، احتمالاً بزرگترین سؤال شما درباره فصل جدید و مناسب بودن پیشرانه هوندا برای خودروی این تیم است. طرفداران ردبول دوست دارند که پیشرانه جدید بتواند برای رقابت با مرسدس بنز و فراری، به تیم اتریشی کمک کند. از زمان بازگشت به فرمول یک با تیم مکلارن در سال ۲۰۱۵، سازگاری پیشرانه با شاسی خودرو و قابلیت رقابت از نظر سرعت به مسئله مهمی برای هوندا تبدیل شده است. درکنار آن قابلیت اطمینان پیشرانه نیز موضوع مهمی به حساب میآید که طی حضور تیم تورو روسو با پیشرانه هوندا در سال ۲۰۱۸، تا حدودی حل شد.
خودرو ردبول سریعتر از فراری است؟
بهطور دقیق نمیتوان گفت که خودرو ردبول سریعتر از فراری است، اما حداقل تاکنون میتوان آن را چشمگیرتر دانست. در گرندپری فرمول یک استرالیا ۲۰۱۹ که هفته جاری برگزار شد، مکس وشتاپن نتوانست با خودروی مجهز به پیشرانه هوندا در دور تعیین خط از سباستین فتل پیشی بگیرد. اما راننده جوان هلندی روز یکشنبه در جایگاه سوم و جلوتر از فتل قرار گرفت تا برتری خودرو ردبول را به رخ بکشد.
پیشرفت درخورتوجه در پیشرانه خودرو تیم ردبول از دید کارشناسان و مسئولان تیمهای رقیب پنهان نماند؛ تا جایی که توتو ولف، مدیر تیم مرسدس AMG پتروناس با اشاره به عملکرد خوب این تیم در مرحله اول فرمول یک ۲۰۱۹ گفت:
احساس میکنم هوندا قدم بسیار بزرگی به سمت جلو برداشته و اگر به رکوردهای سرعت خودرو این تیم نگاه کنید، ردبول را بسیار متفاوتتر از قبل میبینید. آنها در مسیرهای مستقیم پیست با سرعت بسیار زیادی حرکت میکنند و خوب است که چنین صحنههایی را شاهد هستیم.
راننده اول تیم ردبول نیز از زمان تمرین پیشفصل در بارسلون تاکنون، دید مثبتی به پیشرانه هوندا داشته است:
در مجموع از وضعیت خودروی جدید راضی هستم. من حداقل میتوانستم در طول مسابقه چند بار به بیشینه سرعت خودرو برسم و این پیشرفت بسیار خوبی به شمار میرود، هرچند که نکات مثبت دیگری نیز وجود دارد. اگر من فقط بخواهم بیشینه سرعت خودروی ردبول را با دو تیم رقیب (مرسدس و فراری) مقایسه کنم، از آن بسیار راضی هستم.
مکس وشتاپن هفته جاری با خودروی مجهز به پیشرانه هوندا به جایگاه سوم رسید. به عبارت دیگر این اولین باری است که در دوران پیشرانههای هیبریدی V6، خودرویی با پیشرانه هوندا در مسابقات فرمول یک به سکو دست مییابد.