اولینبار در دههی ۱۹۵۰، شرکت مرسدس بنز نسخهی شهری از خودرویی مسابقهای را ساخت و نامش را SLR گذاشت. نام این خودرو در نمونهی مسابقهای W196 ریشه داشت که در مسابقه فرمول یک سالهای ۱۹۵۴ و ۱۹۵۵ شرکت کرده بود. یکی از دو نمونهی کوپهی شهری تولیدشده از این خودرو که Uhlenhaut نام داشت، در آن زمان با توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتربرساعت، سریعترین خودروِ شهری دوران خود نام گرفت.
در دههی گذشته، شرکت مرسدس بنز باردیگر SLR را احیا کرد. این خودرو بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در سه نسخهی کوپه و رودستر و نمونهی بسیار محدود Stirling Moss Speedster تولید شد که تمامی این مدلها نتیجهی همکاری بین مرسدس بنز و مکلارن بودند.
نمونهی یادشده اسپرتی گرندتورر بود که با بهرهگیری از موتور ۵.۴ لیتری سوپرشارژ و ۶۱۷ اسببخار قدرت و ۷۷۶ نیوتنمتر گشتاور تولید میکرد که در آن زمان، یکی از خودروهای قدرتمند موجود در بازار بهشمار میآمد. بااینحال حدود یک هفته پیش، شرکت دایملر با تنظیم سندی از دادگاه نیویورک نام SLR را ثبت رسمی کرد.
این موضوع میتواند دلیلی بر تولید نمونهای جدید از SLR باشد؟ شاید بله و شاید هم خیر. در بسیاری از مواقع، خودروسازها یا شرکتهای حقوقی دیگر نامهای تجاری خود را ثبت میکنند تا در آخر این نامها را شرکت دیگری استفاده نکند. هماکنون ناممکن است که بتوانیم با قطعیت بگوییم مرسدس بنز برای آیندهی SLR چه نقشههایی در سر دارد؛ اما امیدواریم باردیگر نام خودرو افسانهای SLR را در بازار بشنویم.
در چند وقت گذشته، شرکت مرسدس بنز مشغول ثبتنامهای تجاری دیگری هم بوده است. از مثالهای چند ماه گذشته میتوان به نامهای O-Class ،GLS 600 ،GLS 680 ،S680 ،C53 و مدل الکتریکی EQ اشاره کرد. بااینحال، بیشک جذاب ترین ثبتنام تجاری مرسدس بنز به سپتامبر۲۰۱۷ برمیگردد. جاییکه این شرکت مراحل قانونی را برای ثبتنامهای تجاری S73 و G73 و GLS73 طی کرد.
علاوهبراین، اسناد قانونی برای نامهای سری 40 و 50 و تعدادی مدل 53 هم تنظیم شد. مشخص نیست این نامهای تجاری در آینده استفاده خواهند شد یا خیر. باوجوداین، شایعاتی مبنی بر معرفی مدلی با پسوند 73 بهگوش میرسد که با داشتن پیشرانهی ۴ لیتری ۸ سیلندر تویینتوربو بههمراه موتور الکتریکی ۸۰۰ اسببخار قدرت تولید میکند. درهرصورت باید منتظر ماند و دید نام پرافتخار SLR در آینده باردیگر روی سوپراسپرت جدیدی دیده خواهد شد یا خیر.