استون مارتین سوپرلجرا DBS 59 رونمایی شد
استون مارتین نسخه محدودی از مدل DBS Superleggera رونمایی کرد که DBS 59 نامیده میشود. خودروی جدید با هدف جشن گرفتن پیروزی قاطع ۱-۲ استون مارتین DBR1 در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز سال ۱۹۵۹ معرفی شده و به همین مناسبت با رنگ سبز دوستداشتی و مجموعهی کاملی از تزئینات سفارشی بخش Q این شرکت آراسته شده است.
در میان تجهیزاتی که استون مارتین سوپرلجرا DBS 59 را از نسخهی معمولی متمایز میکنند، میتوان به سقف فیبر کربن، رینگهای آلیاژی ۲۱ اینچی دورنگ و مجموعهای از برچسبهای انحصاری اشاره کرد. اطراف جلوپنجره، نشانها، کالیپرهای ترمز و اهرم تعویض دنده کنار فرمان همگی با برنز روشن تزئین شدهاند. البته این فقط ابتدای کار است و استون مارتین هنوز موارد دیگری برای نسخه سفارشی سوپرلجرا دارد.
بخش Q استون مارتین روی بال آیرودینامیکی DBS 59، فویل خاتمکاری (عمدتاً از برنز) اضافه کرده است که مشخصات پیشرانه، شماره شاسی و مدل خودروی DBR1 پیروز در لمانز ۱۹۵۹ را مشخص میکند. برای طراحی فضای داخل کابین نیز، بخش Q استون مارتین مواد اصلی صندلی مورد استفاده در DBR1 را تجزیه و تحلیل کرد و از همان مواد و طرح بافت برای پشتی صندلیها و تزئینات درها استفاده کرده است. استفاده از برنز در فضای داخل کابین نیز ادامه یافته و حضور آن را در دسته دنده کنار فرمان و لوگوی «59 Edition» روی پشتیهای صندلیها مشاهده میکنیم.
پیشرانه ۵.۲ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه با ۷۱۵ اسببخار قدرت که در مدل استاندارد استون مارتین سوپرلجرا نیز استفاده میشود، در نسخه سفارشی DBS 59 بدون تغییر باقی میماند. پیشرانه قدرت خود را ازطریق جعبهدنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب انتقال میدهد. برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت از حالت سکون، سوپرلجرای سفارشی تنها به حدود ۳.۲ ثانیه زمان نیاز دارد و بیشینه سرعت آن به ۳۴۰ کیلومتربرساعت میرسد.
سایمون لین، مدیر شرکت استون مارتین در این زمینه گفت:
DBS 59 تعادل دقیقی بین طراحی ما در گذشته و حال ایجاد میکند و در عین حال به گذشته و آینده ما احترام میگذارد.
استون مارتین فقط ۲۴ نمونه از سوپرلجرا DBS 59 را تولید میکند و قیمت آن هنوز مشخص نشده است.