راهاندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی سودآور با پرتال
جالب است بدانید، یکی از ثروتمندترین افراد جهان، «جف بزوس»، صاحب فروشگاه اینترنتی معروف آمازون است. اینکه چگونه یک فروشگاه اینترنتی راهاندازی کنیم و از طریق آن بتوانیم به سود کلان دست پیدا کنیم، موضوعی اثبات شده در تمام جهان است.
افراد زیادی با طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی، در ۱۰ سال اخیر توانستهاند برای عرضه محصولاتشان، از محدوده شهر و کشور خود فراتر رفته و با استفاده از امکانات فضای آنلاین، بازار خود را گسترش دهند و به تمام دنیا معرفی کنند.
بنابراین کسب درآمد از طریق اینترنت، کار دشواری نیست. رسیدن به درآمد کلان نیز از این راه، بهسادگی امکانپذیر است. فقط کافی است چشمانداز کسبوکار خود را وسیعتر در نظر بگیریم
هدف ساخت و راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی، بسیار بزرگتر از یک فروشگاه سنتی در خیابان چندم یک محله معمولی یا حتی پیشرفته است، فروشگاهی که بتوانیم در آن فروشی به وسعت تمام دنیا داشته باشیم. در این مقاله گام به گام با آموزش طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی، همراه باشید...
مزایای طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی
طراحی و راهاندازی فروشگاه اینترنتی، روشی مطمئن و کارساز برای افزایش مشتری، افزایش فروش و در نتیجه داشتن درآمد بالاتر خواهد بود.
فرقی ندارد که تجارت بزرگی داشته باشید یا بهتازگی یک کسبوکار خانگی و کوچک راه انداخته باشید؛ با آگاهی از مزایای داشتن فروشگاه آنلاین و فروش اینترنتی، حتماً ترغیب خواهید شد تا با ایجاد سایت فروشگاهی، کسبوکار آنلاین خود را راهاندازی کنید. در ادامه به بررسی برخی از مزایایی فروشگاه اینترنتی میپردازیم؛
۱. افزایش اعتبار کسبوکار
اگر قصد راهاندازی کسبوکار جدیدی دارید، برای پیشبرد اصولی کارها لازم است ابتدا به ایجاد وبسایت فکر کنید. راهاندازی فروشگاه اینترنتی علاوه بر جذب مشتریان و کاربران جدید، سبب برندسازی و افزایش اعتبار کسبوکار شما نیز خواهد شد.
شک نکنید، داشتن اعتبار در بازار میتواند باعث رشد موقعیت و افزایش فروش شما شود. واضح است، که بدون داشتن اعتبار لازم برای توسعه یک کسبوکار، موفقیت زیادی حاصل نخواهد شد.
در دنیای امروز، اینترنت، فضای مجازی و تبلیغات، تأثیرات قابل توجهی بر کسب و کارها دارند. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای گوناگون، بدون داشتن فعالیت زیاد در بازار و تنها با راهاندازی فروشگاه اینترنتی، توانستهاند زندگی خود را متحول کنند.
در مقابل، برخی افراد نیز با وجود سالها فعالیت در بازار سنتی، با داشتن تفکری بسته و ترس از ورود به فضای فروش اینترنتی، نتوانستهاند بیشازپیش کسبوکار خود را توسعه دهند.
زمانیکه شما با جلب نظر مشتریان و ارائه خدمات مناسب، بتوانید نظرات کاربران و مشتریان خود را جلب کنید، در نتیجه میتوانید اعتبار خوبی را در مدت زمانی کم به دست آورید. چنین اعتباری میتواند آینده کاری شما را تضمین کند.
۲. کاهش هزینههای نیروی انسانی
یکی از مزایای مهم فروشگاه اینترنتی برای صاحبان کسبوکار، کاهش نیروی انسانی است. شما برای ثبت سفارش یا ارائه توضیحات به مشتریان در فروشگاههای سنتی، به نیروی انسانی نیاز دارید، اما در فروشگاه اینترنتی، میتوانید همه مراحل فروش شامل، ثبت سفارش، پرداخت، ردیابی و ارسال کالاها را بهتنهایی مدیریت کنید.
با ساخت فروشگاه اینترنتی حتی در هزینههای مربوط به بازاریابی محصولات و خدمات نیز صرفهجویی خواهد شد. به این ترتیب، در آینده با رشد و توسعه کسب و کارتان، میتوانید اقدام به جذب نیروی بیشتر کنید.
فروشگاه دیجی کالا، نمونه بارز اثبات موفقیت فروشگاههای اینترنتی، نسبت به فروشگاههای سنتی است. این فروشگاه بهعنوان مرجعی در زمینه معرفی و فروش دوربینهای دیجیتال کار خود را آغاز کرد، اما پس از کسب موفقیتهای اولیه و در نهایت جذب سرمایهگذار، توانست بهعنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران شناخته شود.
برای دستیابی به موفقیت در یک کسبوکار اینترنتی، داشتن نقشه راه و پشتکار زیاد بسیار ضروری است. چراکه یک نقشه راه صحیح به شما نشان میدهد که چگونه وارد دنیای تجارت آنلاین شوید و داشتن پشتکار، سبب خواهد شد تا با روبهرو شدن با مشکلات بازار، عقب نشینی نکنید و به توسعه پایدار کسبوکار خود فکر کنید.
با استفاده از فروشگاهساز پرتال میتوانید فروشگاه اختصاصی خود را در مدت زمان بسیار کوتاهی راهاندازی کنید و جالب است بدانید برای این کار به هیچ اطلاعات و دانش تخصصی در رابطه با طراحی و برنامهنویسی نیاز نخواهید داشت.
۳. افزایش مشتری با از بین رفتن فاصلهها
از دیگر مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی، از بین رفتن فاصلهها و در نتیجه افزایش مشتریان است. به این معنا که با راهاندازی فروشگاه اینترنتی، دیگر محدود به منطقه و شهری خاص نشده و فروشی سراسری خواهید داشت.
حتی میتوانید هدفگذاری گستردهای برای جذب مشتری جدید و آینده کاری خود داشته باشید و در اینترنت و فضای مجازی برای معرفی فروشگاه و محصولات خود برنامهریزی کنید.
بهعنوان مثال، اگر تصمیم به راهاندازی فروشگاه در مرکز یک شهر بزرگ داشته باشید، قطعا با هزینههای تبلیغاتی بسیار گزاف، میتوانید نظر افراد زیادی را به خود جلب کنید. اما آیا میدانید، با هزینه خیلی کمتر از این میتوانید فروشگاه آنلاین خود را تبلیغ کرده و مشتریان زیادی را جذب کنید؟!
در حقیقت شما با ساخت فروشگاه اینترنتی و استفاده از روشهای مناسب و مؤثر تبلیغاتی، میتوانید گام بسیار موثری در زمینه افزایش تعداد مشتریان و در نتیجه افزایش درآمد به دست آورید. اگر فروشگاه شما بتواند، اعتماد کاربران فضای مجازی را به خود جلب کند و عملکرد مناسبی داشته باشد، سودده نیز خواهد بود.
اگر در معرفی و توضیحات مربوط به محصولات فروشگاه اینترنتی، اصول سئو رعایت شود و تبلیغات سازماندهی شده روی محصولات صورت گیرد، مطمئناً فروش اینترنتی خوبی خواهیم داشت و همین موضوع میتواند تأثیر زیادی بر تضمین آینده کاری ما داشته باشد.
اگر تا به حال، برای راهاندازی کسبوکار جدیدی اقدام نکردهاید؛ بهتر است، درباره محصولاتی که قصد فروش آنها را دارید، تحقیق کرده و اطلاعات کافی درباره بازار محصولات بهدست آورید. مثلا میتوانید کلمات کلیدی مرتبط با محصولات موردنظرتان را جستوجو و میزان محبوبیت آنها را بررسی کنید.
همیشه به یاد داشته باشید اگر بدون تحقیق و اطلاعات اولیه درباره محصولاتی که قصد فروش آنها را دارید اقدام به راهاندازی فروشگاه اینترنتی کنید؛ تنها زمان، انرژی و سرمایه خود را هدر دادهاید. اما در مقابل، با تلاش، تحقیق و صبر میتوانید به پیروزی بزرگی دست یابید.
۴- امکان ارائه خدمات بهصورت شبانهروزی
حتما میدانید که بعد از ساعتی مشخص از شب مغازهها و فروشگاههای فیزیکی باید کسبوکار خود را تعطیل کنند و امکان فعالیت شبانهروزی و ۲۴ ساعته برای آنها وجود ندارد.
آیا تمایل دارید، کسبوکاری داشته باشید که بهصورت شبانهروزی فعال باشد؟! پس با راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی، بهصورت شبانهروزی و از هر مکانی، در دسترس مشتریانتان باشید و امکان خرید ۲۴ ساعته را برای آنها فراهم کنید.
۵- معرفی بهتر محصولات
شاید مدام به این فکر میکنید که آیا توانایی لازم جهت معرفی تمام محصولات خود را به مشتریانم دارم یا خیر؟! و آیا وقت کافی برای معرفی محصولات به مشتریان خواهم داشت؟! هرچند این شرایط در یک فروشگاه اینترنتی با فروشگاههای سنتی کاملا متفاوت است، اما پاسخ این سوالات بدون تردید، منفی است.
در فروشگاه اینترنتی، شما میتوانید اطلاعات و مشخصات تمام محصولات خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید و امکان مقایسه محصولات بیشتری را برای آنها فراهم آوردید. حتی میتوانید برای جذب مشتریان بیشتر، ویدیوهایی از محصولات فروشگاهتان تهیه و در وبسایت یا شبکههای اجتماعی، منتشر کنید.
قطعا اگر بتوانید توضیحات مربوط به محصولات فروشگاه اینترنتی خود را با دقت کافی و براساس استانداردهای سئو در سایت بارگذاری کنید، در رقابت با سایر فروشگاههای اینترنتی، پیروز میدان خواهید بود.
۶- ارتباط مستقیم با مشتریان و امکان پشتیبانی آنلاین
اگر تصمیم به راهاندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی دارید، باید برای ارتباط با مشتریان و خدمات پشتیبانی سایت فروشگاهی خود، بهطور جدی برنامهریزی کنید. چراکه تضمین آینده کاری شما تا حدود زیادی بستگی به نحوه جذب و حفظ ارتباط با مشتریانتان دارد.
بهطور مثال اگر یکی از کاربران وارد سایت فروشگاه آنلاین شما شود و پس از ثبت سفارش محصول، دچار مشکل در مرحله پرداخت شود حتما برای پیگیری مشکل خود نیاز به ارتباط با پشتیبانی سایت خواهد داشت.
بدین ترتیب فروشگاه اینترنتی شما فرایند پشتیبانی مناسبی داشته باشد تا مشتریان با رضایت کامل خرید خود را انجام داده و حتی برای خریدهای بعدی خود نیز فروشگاه شما را انتخاب کنند.
اگر نتوانید پشتیبانی مناسبی ارائه دهید، قطعا دچار مشکلات فراوانی من جمله سلب اعتماد مشتریان و کاهش فروش، خواهید شد.
طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاهسازها
برای ساخت و راهاندازی سریع فروشگاه اینترنتی، میتوانید از فروشگاهسازها استفاده کنید. ایجاد فروشگاه اینترنتی با استفاده از فروشگاهسازها، روش رایج و پرکاربردی در تمام دنیا است.
در ایران نیز فروشگاهسازهای زیادی وجود دارند که با استفاده از آنها میتوانید، به راحتی فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید. در ادامه با آموزش طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی به وسیله یکی از فروشگاهسازهای پیشرفته ایرانی به نام پرتال و روش استفاده از این سیستم، با ما همراه باشید.
آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاهساز پرتال
طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی از طریق فروشگاهساز پرتال بهسادگی قابل اجرا است. برای این کار، تنها کافی است:
- به وبسایت پرتال مراجعه و ثبتنام کنید.
- بعد از ورود به وبسایت، با کلیک روی دکمه سبزرنگ «همین حالا شروع کنید» فرایند ایجاد و راهاندازی فروشگاه اینترنتی شروع خواهد شد.
- اگر مسیر گفته شده در وبسایت را بهطور دقیق دنبال کنید، به صفحه انتخاب قالب میرسید. در صفحه انتخاب قالب، میتوانید قالب سایت فروشگاهی یا پوسته فروشگاهتان را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. پرتال دارای قالبهای کامل، اختصاصی و پیشرفتهای است، که بسته به نوع کسب و کارتان قادر به انتخاب و استفاده از آنها خواهید بود.
- پس از انتخاب قالب، تنها کافی است محتواگذاری روی سایتتان را آغاز کنید. یعنی تصاویر، اطلاعات و قیمت محصولاتتان را در سایت وارد کنید. به این ترتیب، میتوانید همه محصولات خود را بهصورت ۲۴ ساعته، به مشتریانتان معرفی کنید.
لازم به ذکر است هزینه ایجاد فروشگاه اینترنتی با استفاده از سیستم فروشگاهسازها، معمولا بهصورت اشتراک سالانه پرداخت میشود. با این وجود، هزینه تمام شده ساخت فروشگاه آنلاین به این روش، بسیار ارزانتر از ایجاد فروشگاه بهصورت اختصاصی خواهد بود.
امکانات فروشگاهساز پرتال
با استفاده از فروشگاهساز پرتال میتوانید تمام مسائل مربوط به امور مالی و شرایط ارسال محصولات و... را بهطور کامل مدیریت و پیگیری کنید. برخی از امکاناتی که فروشگاهساز پرتال در اختیار شما قرار خواهد داد؛ عبارتاند از:
- ارائه هاست و دامنه رایگان
- محتواگذاری و انجام ویرایشات سایت بدون نیاز به هیچگونه دانش برنامهنویسی
- ارائه درگاه پرداخت و امکان خرید اینترنتی برای مشتریان
- امکان ارسال پیامک و ایمیل به مشتریان از طریق فروشگاه
- پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته
- امکان تغییر قالب فروشگاه بدون پرداخت هزینه
- ارائه مشاوره دریافت نماد اعتماد الکترونیک
- ارائه مشاوره بازاریابی و فروش توسط تیم متخصص
- امکان تبلیغ فروشگاه و محصولات در گوگل و شبکههای مجازی
کلام آخر
پرتال امکان تست ۷ روزه سیستم خود را برای کاربرانش فراهم آورده تا آنها بهصورت کاملا رایگان، اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی خود نمایند و تمام امکانات فروشگاهساز پرتال را مورد بررسی قرار دهند.
پس اگر تصمیم دارید در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه، یک فروشگاه اینترنتی حرفهای بسازید و به دنیای شگفتانگیز تجارت آنلاین وارد شوید، با مراجعه به وبسایت پرتال به آدرس www.portal.ir یا تماس با شماره ۶۳۴۰۴-۰۲۱ داخلی ۲، از مشاوره و پشتیبانی، بهرهمند شوید.