اندروید استودیو 4.1 با قابلیت‌های جدید منتشر شد

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین به‌روزرسانی اندروید استودیو نسخه‌ی آن را به ۴.۱ ارتقا می‌دهد و شامل قابلیت‌های جدیدی است و باگ‌های زیادی را رفع می‌کند.
تبلیغات

گوگل چند روز پیش نسخه‌ی پایدار ۴.۱ اندروید استودیو (Google Android Studio) را منتشر کرد. اندروید استودیو محیط یکپارچه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار (IDE) گوگل برای اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل اندروید است که توسعه‌دهندگان بسیار زیادی در سراسر دنیا استفاده می‌کنند.

نسخه‌های جدید اندروید استودیو که در قالب عدد اعشاری مثل ۳.۱ و ۴.۱ منتشر می‌شوند، برخلاف انتظار حاوی بهبودهای زیادی هستند. این‌ به‌روزرسانی‌های به‌ظاهر جزئی قابلیت‌های متنوعی به اندروید استودیو می‌آورند و باعث می‌شوند فرایند توسعه‌ی اپلیکیشن‌های اندرویدی برای توسعه‌دهندگان بسیار ساده‌تر باشد.

گوگل می‌گوید نسخه‌ی ۴.۱ اندروید استودیو بیش از ۲،۳۷۰ باگ را رفع می‌کند که عددی درخورتوجه است. ویژگی‌های مهم نسخه‌ی جدید اندروید استودیو بازرس دیتابیس (Database Inspector) جدید و پشتیبانی بهتر از فناوری یادگیری ماشین محلی (بی‌نیاز به فضای ابری) را شامل می‌شوند.

گوگل می‌گوید اندروید استودیو به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد مدل‌های تنسورفلو لایت (TensorFlow Lite) را به اندروید بیاورند. همچنین به‌لطف انتشار نسخه‌ی جدید، توسعه‌دهندگان می‌توانند شبیه‌ساز اندروید (Android Emulator) را مستقیما در داخل اندروید استودیو باز کنند. نسخه‌ی جدید اندروید استودیو امکان آزمایش اپلیکیشن برای گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشدنی را در ابزار شبیه‌ساز ارائه می‌دهد.

قابلیتی که احتمالا می‌تواند تأثیر بسزایی بر بهبود فرایند توسعه‌ی اپلیکیشن بگذارد، امکان اجرای شبیه‌ساز اندروید در اندروید استودیو است. اوایل تابستان امسال، گوگل در بیانیه‌ای گفت این قابلیت ازطریق به‌‌روزرسانی به اندروید استودیو می‌آید؛ بنابراین چندان متعجب نشدیم. بدین‌ترتیب، توسعه‌دهندگان مجبور نیستند برای آزمایش اپلیکیشن‌هایشان، مدام در بین پنجره‌ها و ابزارهای مختلف جابه‌جا شوند. 

حال که بحث به آزمایش اپلیکیشن‌ها رسید، بهتر است بدانید پشتیبانی از گوشی‌های تاشدنی به شبیه‌ساز اندروید اضافه شده است. به‌لطف به‌روزرسانی جدید، توسعه‌دهندگان می‌توانند لولای گوشی تاشدنی را شبیه‌سازی و تغییرات را اعمال کنند تا اپلیکیشنشان به تغییر ابعاد نمایشگرهای تاشدنی واکنش نشان دهد.

هم‌اکنون، اپلیکیشن‌های بسیار زیادی با توانایی پشتیبانی کامل از دستگاه‌های تاشدنی وجود ندارند؛ اما قطعا هرچه زمان بگذرد، اپلیکیشن‌‌های بیشتری برای این دستگاه‌ها منتشر خواهد شد؛ دستگاه‌هایی که به‌عقیده‌ی برخی تحلیلگران، آینده‌ی صنعت موبایل را تشکیل می‌دهند. 

قابلیت جدید نسخه 4.1 ابزار اندروید استودیو / Android Studio

قابلیت جدید دیگر پشتیبانی بهبودیافته از مدل‌های تنسورفلو لایت در اندروید استودیو است تا توسعه‌دهنده بتواند مدل‌های یادشده را به‌سادگی به اپلیکیشن‌هایش بیاورد. همچنین همان‌طور‌که اشاره کردیم، نسخه‌ی ۴.۱ اندروید استودیو میزبان بازرس دیتابیس جدید است. در نسخه‌ی جدید بازرس دیتابیس، توسعه‌دهندگان می‌توانند مقادیر متغیر را در حالی اصلاح کنند که اپلیکیشنشان درحال اجرا است تا ببینند اپلیکیشن چه واکنشی به تغییر مقادیر نشان می‌دهد. 

دیگر تغییرات اندروید استودیو شامل الگوهای جدید در بخش New Project است که زبان طراحی متریال دیزاین (Material Design) گوگل از آن پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ی جدید امکان ناوبری در Dagger را نیز ارائه می‌دهد و بهبودهای دیگری به‌خود دیده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی نسخه‌ی جدید اندروید استودیو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات