رونمایی رسمی از طراحی وان پلاس نورد در ویدئویی جدید

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طراحی وان‌پلاس نورد به‌تازگی به‌لطف مصاحبه‌ی هم‌بنیان‌گذار وان‌پلاس با MKBHD به‌نمایش درآمده است. وان‌پلاس نورد در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود.
تبلیغات

وان‌پلاس نورد (OnePlus Nord) گوشی موردانتظاری است که طی چند وقت اخیر بارها در اخبار ظاهر شده است و فاصله‌ی چندانی تا رونمایی رسمی آن نداریم. این گوشی هوشمند میان‌رده که در حدود یک هفته‌ی دیگر معرفی می‌شود به‌تازگی در ویدئوی منتشرشده توسط یکی از یوتیوبرهای معروف با نام مارکز برَونلی (ملقب‌به MKBHD) رؤیت شده است تا بهتر با زبان طراحی آن آشنا شویم. این ویدئو به ما امکان می‌دهد نخستین نگاه رسمی را به وان‌پلاس نورد بیندازیم. در این ویدئو افزون‌بر مشخص شدن طراحی گوشی، برخی از مشخصات فنی آن نیز اعلام می‌شوند.

ویدئوی جدید مارکز برونلی در حقیقت شامل مصاحبه با کارل پی، هم‌بنیان‌گذار وان‌پلاس است. در این مصاحبه اعلام می‌شود وان‌پلاس می‌خواهد به‌صورت هم‌زمان با گوشی نورد، هدفون کاملا بی‌سیم استریوی وان‌پلاس بادز را نیز رونمایی کند. این ویدئو هدفون وان‌پلاس بادز را در رنگ چشم‌نواز سبز دودی به‌تصویر می‌کشد. خود کارل پی، این هدفون را در ویدئو به‌گوش انداخته است. 

طرح اولیه گوشی وان پلاس نورد / OnePlus Nord

وان‌پلاس ماه‌ها تلاش است کرده است تا به بهترین زبان طراحی برای گوشی نورد دست پیدا کند. آن‌چیزی که در ویدئو می‌بینید تنها یکی از طرح‌هایی است که در ابتدا ارائه شده و مهندسین وان‌پلاس برای استفاده از آن به توافق رسیده‌اند. در ویدئوی جدید MKBHD یکی از طرح‌های اولیه‌ی وان‌پلاس نورد با چینش منحصربه‌فرد دوربین دیده می‌شود که زیبایی خاصی دارد. پنل پشتی این نمونه‌ی اولیه میزبان سه دوربین مجزا با چینشی مثل حرف L است که پیش‌تر در نخستین قسمت از ویدئوهای سری New Beginnings وان‌پلاس دیده شده بود.

در مصاحبه‌ی موردبحث علاوه‌بر مشخصات فنی و طراحی گوشی، به مبحث هزینه‌ی قطعات استفاده‌شده در وان ‌پلاس نورد هم پرداخته می‌شود؛ قطعاتی که شامل NFC، صفحه‌نمایش و باتری می‌شوند. هم‌بنیان‌گذار وان‌پلاس همچنین به هزینه‌ی دریافت استاندارد ضدآب IP برای گوشی اشاره می‌کند. براساس گفته‌های او، اضافه‌کردن NFC به گوشی چهار دلار هزینه برمی‌دارد. ازطرفی اگر گوشی‌ساز در پی دریافت گواهی IP برای گوشی خود باشد، باید ۱۵ دلار اضافه بپردازد؛ زیرا به‌منظور اعطای این گواهی از وسایل پیشرفته و گران‌قیمتی استفاده می‌شود. 

وان‌پلاس همواره به‌عنوان شرکتی در بین کاربران شناخته می‌شده که گوشی‌هایش در عین داشتن سخت‌افزار قوی، قیمت پایین‌تری نسبت‌به رقبا داشتند. بااین‌حال طی چند سال اخیر این شرکت چینی کم‌کم به‌سمت تولید دستگاه‌های پرچم‌دار رفته است. فاصله‌ی نسبتا زیادی از عرضه‌ی آخرین وان‌پلاس میان‌رده می‌گذرد. کارل پی می‌گوید این وقفه‌ی طولانی برای عرضه‌ی مجدد گوشی میان‌رده دلیل خاصی داشته است.

طبق گفته‌ی کارل پی، وان‌پلاس معتقد بوده تراشه‌های میان‌رده نمی‌توانند تجربه‌ای شبیه به پرچمداران را ارائه دهند. بااین‌حال امروزه به‌لطف ساخت تراشه‌هایی همچون اسنپدراگون 765G (که در وان‌پلاس نورد استفاده می‌شود) میان‌رده‌ها نیز می‌توانند قدرت پردازشی بسیار خوبی ارائه دهند و تجربه‌ای نزدیک‌به گوشی‌های پرچم‌دار به‌ارمغان بیاورند. وان‌پلاس اعتقاد دارد امروزه قدرت پردازشی تراشه‌‌های میان‌رده‌ی سری اسنپدراگون ۷ کوالکام بیش‌ازپیش به تراشه‌های پرچم‌دار سری اسنپدراگون ۸ شباهت دارد.

آن‌طور که اطلاعیه‌ی رسمی وان‌پلاس نشان می‌دهد، گوشی نورد قرار است دارای دوربین سلفی دوگانه باشد. این مجموعه شامل یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی خواهد بود از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی در پشت لنزی فوق عریض بهره خواهد گرفت. این گوشی احتمالا برای به‌تصویر کشیدن محتوای بصری متکی‌بر صفحه‌نمایشی OLED با ابعاد ۶٫۵۵ اینچ و نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۹۰ هرتز خواهد بود. میان‌رده‌ی جدید چینی‌ها ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۰ (۳۱ تیر ۱۳۹۹) رونمایی می‌شود. قیمت گوشی وان پلاس نورد زیر ۵۰۰ دلار خواهد بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات