متا برای رقابت در بازار هوش مصنوعی با چالش‌های زیادی مواجه است

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مارک زاکربرگ
منابع آگاه می‌گویند به‌دلیل جدایی پژوهشگران ارشد و تعدیل گسترده‌ی نیروها، متا برای حضور پررنگ‌تر در هوش مصنوعی با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده است.
تبلیغات

بر اساس آنچه گیزموچاینا می‌نویسد، متا برای رقابت با OpenAI در حوزه‌ی هوش مصنوعی با چالش‌هایی جدی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. با وجود سرمایه‌گذاری سنگین مارک زاکربرگ در این حوزه، تعدیل نیروها در چند وقت اخیر و جدایی شماری از پژوهشگران ارشد باعث شده است پیشرفت متا در بازار هوش مصنوعی کندتر شود.

متا در یک سال اخیر تعداد قابل‌توجهی از پژوهشگران هوش مصنوعی خود را از دست داده است و در نتیجه‌ی این شرایط، توانایی زاکربرگ و اعضای تیمش برای رقابت با رهبران بازار تحت تأثیر قرار گرفته. عواملی نظیر جدایی نیروها و باثبات‌نبودن مسیر حرکت متا باعث شده است این شرایط بیش از پیش تقویت شود.

منابع آگاه می‌گویند دولت ایالات متحده اخیراً اجلاسی با محوریت هوش مصنوعی در کاخ سفید برگزار کرده است که شماری از مقامات شرکت‌هایی مثل گوگل و OpenAI در آن حضور داشتند؛ اما از رهبر تیم هوش مصنوعی متا برای حضور در این اجلاس دعوت نشد.

کارمندان متا از مدیران شرکت درخواست کرده‌اند که مسیر جدیدی برای هوش مصنوعی تعیین کنند. آن‌ها درخواست دارند که متا اشتباهات گذشته را برطرف کند و در حوزه‌ی هوش مصنوعی قوی‌تر ظاهر شود. با وجود این شرایط، زاکربرگ بارها پیشرفت‌های متا را در بازار هوش مصنوعی تحسین کرده است.

سال گذشته تعداد زیادی از پژوهشگران هوش مصنوعی متا به‌دلیل تعدیل نیرو یا عدم تمایل به همکاری با این شرکت، تصمیم گرفتند که به فعالیت‌شان در شرکت زاکربرگ پایان دهند. انتشار ChatGPT و افزایش محبوبیت هوش مصنوعی باعث شد شماری از کارکنان متا با پیشنهاد شغلی وسوسه‌کننده مواجه شوند و این شرکت را ترک کنند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات