آمریکا برای تقویت توان دفاعی، هوش مصنوعی را به پهپادها اضافه می‌کند

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
سخنرانی جو بایدن / Joe Biden در برابر پرچم ایالات متحده آمریکا
ایالات متحده برای مقابله‌ با تهدید کشورهای خارجی قصد دارد ناوگانی از پهپادهای کوچک و هوشمند و ارزان تولید کند.
تبلیغات

پنتاگون به فکر گسترش ناوگان پهپادها و سیستم‌های خودمختارش در دو سال آینده افتاده است تا توان نظامی ایالات متحده تقویت شود. احتمالاً بهبود پهپادها و سایر سیستم‌ها ازطریق هوش مصنوعی انجام می‌گیرد.

به‌گزارش وال‌استریت ژورنال، یکی از مقام‌های وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که این وزارتخانه به‌دنبال توسعه‌ی سیستم‌های جدیدی بر‌پایه‌ی هوش مصنوعی است که کوچک و هوشمند و ارزان باشند تا آمریکا بتواند دربرابر تهدید چین و سایر کشورها از خود دفاع کند.

منابع آگاه می‌گویند که وزارت دفاع آمریکا در پی افزودن قابلیت‌های جدید به شبکه‌ی پهپادهایش است. همچنین، آمریکا می‌خواهد حسگرهای ویژه‌ای را تقویت کند که برای نظارت‌ بر فعالیت نظامی کشورهای دیگر تولید شده‌اند.

آمریکا احتمالاً ناوگانی از پادهای خورشیدی می‌سازد که می‌توانند اطلاعات را تقریباً بلافاصله مخابره کنند. آمریکا ممکن است شبکه‌های خودمختار زمینی و فضایی را برای لجستیک و تقویت توان دفاعی توسعه دهد. فعلاً مشخص نیست که ارتش آمریکا می‌خواهد چه نوعی از هوش مصنوعی را به پهپادها و تجهیزات نظارتی اضافه کند.

آمریکا همین‌حالا شبکه‌ی بزرگی از پهپادهای نظارتی زمینی و هوایی و دریایی دارد و از سال‌ها قبل توسعه‌ی سلاح مبتنی‌بر هوش مصنوعی را آغاز کرده است. دارپا، سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفته‌ی دفاعی آمریکا، زیر‌نظر وزارت دفاع فعالیت می‌کند و در بسیاری از فناوری‌هایی که امروزه استفاده می‌کنیم (مثل جی‌پی‌اس و فناوری‌های خودران در خودروها)، مؤثر است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات