آهنگ‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی نامزد جایزه گرمی نمی‌شوند

جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
جایزه مراسم گرمی از نمای نزدیک
مدیرعامل آکادمی NARAS گفته آهنگ معروف Heart on My Sleeve برای نامزدی در مراسم گرمی واجد شرایط نیست.
تبلیغات

آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط (NARAS)، سازمان برگزارکننده‌ی مراسمی گرمی، در بیانیه‌ای می‌گوید آهنگ Heart on My Sleeve که توسط نسخه‌ی هوش مصنوعی دریک (خواننده‌ی بزرگ آمریکایی) تولید شده است، شرایط لازم برای دریافت جایزه را ندارد.

هاروی میسون جونیور، مدیرعامل آکادمی NARAS، با انتشار ویدیوی جدیدی در اینستاگرام صریحاً گفت موسیقی موردبحث واجد شرایط نیست و وارد فهرست نامزدهای جایزه‌ی گرمی نمی‌شود.

سه‌شنبه‌ی این هفته خالق ناشناس آهنگ Heart on My Sleeve که با نام کاربری Ghostwriter در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، آهنگ دیگری با هوش مصنوعی ساخت که این بار از صدای تراویس اسکات و ۲۱ سویج در آن استفاده شده بود.

در همان زمان برخی منابع گفتند Ghostwriter در پی دریافت جایزه‌ی گرمی است. میسون جونیور در پاسخ به درخواست خبرنگاران گفت: «با در نظر گرفتن جنبه‌ی نوآورانه، آهنگ هوش مصنوعی دریک کاملا واجد شرایط است، چون توسط یک انسان نوشته شده.»

مدیرعامل NARAS اکنون نظر دیگری دارد: «با وجود این‌که آهنگ مذکور توسط انسان نوشته شده، صدای موجود در آن به شیوه‌ی قانونی استفاده نشده است... و آهنگ به‌صورت تجاری در دسترس قرار ندارد.» میسون جونیور در ادامه اضافه کرد: «به همان دلیل، این آهنگ واجد شرایط نیست.»

آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط آمریکا چند ماه پیش قوانین جدیدی با محوریت هوش مصنوعی تصویب کرد. در آن زمان میسون جونیور گفت آکادمی به آهنگ‌ها و محتواهای ساخته‌شده توسط «خالقان انسانی» بها می‌دهد و حتی بعداً ممکن است آهنگ‌های حاوی صدا یا ساز مبتنی‌بر هوش مصنوعی را نیز برای نامزدی گرمی در نظر بگیرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات