اختلاف‌نظر درمورد ایمنی هوش مصنوعی، دلیل اخراج سم آلتمن از OpenAI بود

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
سم‌ آلتمن | Sam Altman
ظاهراً دلیل برکناری سم آلتمن از OpenAI، اختلاف‌نظر درمورد ایمنی هوش مصنوعی و سرعت توسعه‌ی فناوری‌های این شرکت بوده است.
تبلیغات

سم آلتمن که اکثر مردم او را به‌عنوان مدیرعامل OpenAI می‌شناختند از این شرکت اخراج شد. این تصمیم تکان‌دهنده‌ پس از بررسی مشورتی هیئت‌مدیره‌ اتخاذ شد که نشان داد آلتمن در تعاملات خود با سایر اعضای هیئت‌مدیره صادق نیست. پست وبلاگی سازنده‌ی ChatGPT اشاره می‌کند عدم شفافیت عملکرد آلتمن باعث می‌شود او نتواند مسئولیتش را به‌طور مؤثر انجام دهد.

آلتمن با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) عشق و علاقه‌اش به OpenAI را ابراز و به برنامه‌های آینده اشاره کرد. پس‌ از اعلام خبر اخراج آلتمن، گرِگ بروکمن، از بنیانگذاران OpenAI که ریاست هیئت‌مدیره‌ی این شرکت را برعهده داشت نیز استعفا داد. درحال‌حاضر میرا موراتی به‌عنوان مدیرعامل موقت شرکت هوش مصنوعی مذکور انتخاب شده است.

حذف آلتمن، خبر بسیار غیرمنتظره‌ای بود و این موضوع با در نظر گرفتن نقش فعال او در شکل‌گیری پاسخ‌های نظارتی به هوش مصنوعی و حضورش در رویدادها و بحث‌های پُرمخاطره‌ی مرتبط با هوش مصنوعی، بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. آلتمن چهر‌ی عمومی OpenAI بود و طی سال گذشته بر روند رشد انفجاری محصولات هوش مصنوعی انقلابی مثل ChatGPT و Dall-E نظارت داشت.

دلیل مشخصی برای اخراج آلتمن از OpenAI اعلام نشده است. به‌هرحال طبق گزارش بلومبرگ و The Information این اتفاق به اختلافات داخلی درمورد ایمنی هوش مصنوعی و سرعت توسعه ارتباط دارد.

آلتمن یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین شخصیت‌های دنیای هوش مصنوعی است و اگر در آینده‌ی نزدیک شرکت جدیدی تأسیس کند، چندان تعجب نخواهیم کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات