ضدحمله خالق ChatGPT: نیویورک تایمز فریب‌کار است

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
چت جی پی تی ChatGPT روی آیفون با لوگو OpenAI
OpenAI به‌طور علنی به شکایت نیویورک تایمز پاسخ داده و این پرونده را «بی‌ارزش» خوانده است.
تبلیغات

OpenAI در بیانیه‌ای رسمی، در واکنش به شکایت نیویورک تایمز گفت این خبرگزاری «داستان را کامل نمی‌گوید.» OpenAI ادعای تایمز درمورد بازتولید کلمه‌به‌کلمه‌ی مقالات این سایت توسط چت‌جی‌‌پی‌تی را قبول ندارد. خالق ChatGPT می‌گوید نیویورک تایمز دستورها را دستکاری کرده تا چت‌بات، گزیده‌هایی از مقاله‌ها را طوطی‌وار درج کند.

OpenAI گفت: «حتی هنگام استفاده از چنین دستورهایی، مدل‌های‌ ما معمولاً آن‌طور که نیویورک‌تایمز ادعا کرده است، رفتار نمی‌کنند. این نشان نشان می‌دهد آن‌ها یا به مدل دستور داده‌اند که کلمات را دقیق تکرار کند یا دستورها را بارها تکرار کرده‌اند و نمونه‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند.»

در این بیانیه آمده است: «به‌نظر می‌رسد که نمونه‌های کلمه‌به‌کلمه، مربوط به مقاله‌های قدیمی هستند که در چندین وب‌سایت متفرقه منتشر شده‌اند.» این شرکت اعتراف کرد که ویژگی ChatGPT به نام Browse را حذف کرده که به‌طور ناخواسته محتوایی را بازتولید می‌کرد.

شرکت OpenAI موضع همیشگی خود را حفظ کرد و گفت برای اینکه مدل‌های هوش مصنوعی بتوانند مشکلات جدید را یاد بگیرند و حل کنند، نیاز به دسترسی به «مجموعه‌ی عظیم دانش بشری» دارند. این سازمان مجدداً تأکید کرد که به حق قانونی مالکیت آثار دارای حق چاپ (کپی‌رایت) احترام می‌گذارد.

OpenAI معتقد است آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با داده‌های اینترنت، در چارچوب قوانین استفاده‌ی منصفانه برای آثار دارای حق چاپ قرار می‌گیرد. استفاده‌ی منصفانه اجازه می‌دهد تا از یک اثر دارای کپی‌رایت بدون اجازه صاحب آن، برای اهدافی مانند انتقاد، نظر، گزارش خبری، تدریس، بورس تحصیلی یا تحقیق استفاده شود.

اوپن ای‌آی اعلام کرد که مالکان وب‌سایت‌ها از آگوست ۲۰۲۳ (مرداد و شهریور ۱۴۰۲)، امکان جلوگیری از دسترسی خزنده‌های وب خود به داده‌هایشان را داشته‌اند. خزنده‌ی وب، یک بات اینترنتی است که توانایی مرور و ثبت اطلاعات را از وب‌سایت‌ها به‌صورت خودکار دارد.

OpenAI گفت که همچنان امیدوار است بتواند به مذاکرات با نیویورک تایمز برای مشارکت ادامه دهد. این شرکت گفت: «ما به یک همکاری سازنده با نیویورک تایمز امیدواریم و به تجربه‌ی آن احترام می‌گذاریم.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات