فروشگاه هوش مصنوعی OpenAI در دسترس قرار گرفت

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
لوگو چت بات OpenAI ChatGPT
فروشگاه آنلاین GPT Store در دسترس قرار گرفت تا OpenAI قدم محکمی برای گسترش اکوسیستم نوپایش بردارد.
تبلیغات

فروشگاه آنلاین OpenAI با نام GPT Store که اشتراک‌گذاری چت‌بات‌های سفارشی را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند، با تأخیر یک ماهه سرانجام به‌صورت رسمی در دسترس قرار گرفت. این فروشگاه، کاربردهای ChatGPT را بیشتر می‌کند و اکوسیستم OpenAI را گسترش می‌دهد.

شرکت تحت مدیریت سم آلتمن می‌گوید از زمان رونمایی سرویس GPT Builder در اواخر سال ۲۰۲۳، کاربران بیش‌از سه میلیون بات یا GPT تولید کرده‌اند. OpenAI قصد دارد به‌صورت هفتگی GPT-های هوش مصنوعی پرکاربرد را در داخل فروشگاه GPT Store به بقیه‌ی کاربران نشان دهد.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی OpenAI، این شرکت در ابتدا قصد داشت GPT Store را قبل از پایان سال ۲۰۲۳ در دسترس قرار دهد؛ اما انتشار آن را دو نوبت به تأخیر انداخت.

کاربران می‌توانند به‌لطف GPT Store، چت‌بات‌های اختصاصی خودشان را به‌طور عمومی منتشر کنند. در حال حاضر صرفا کاربرانی می‌توانند چت‌بات بسازند که پلن‌های اشتراکی OpenAI را خریداری کرده باشند.

OpenAI گفته است که طرح اشتراک‌گذاری درآمد با خالقان GPT-ها را در فصل اول سال ۲۰۲۴ شروع می‌کند. خالقان GPT بر اساس میزان تعامل کاربران با چت‌بات‌هایشان دستمزد می‌گیرند. OpenAI فعلا هیچ جزئیاتی درباره‌ی محاسبه‌ی سهم خالقان GPT از درآمدهای GPT Store اعلام نکرده است.

OpenAI چارچوب‌های جدیدی تعیین کرده است تا مطمئن شود که GPT-ها قوانینش را زیر پا نمی‌گذارند و سراغ موضوعات حساس نمی‌روند. کاربران GPT Store می‌توانند GPT-های نامناسب را به OpenAI گزارش دهند.

فروشگاه آنلاین GPT Store در حال انتشار برای کاربران ChatGPT Plus و ChatGPT Enterprise و مشترکین پلن جدیدی به نام ChatGPT Team است. Team نسخه‌ی اشتراکی ویژه‌ای از ChatGPT است که برای شرکت‌هایی با حداکثر ۱۵۰ کارمند ساخته شده و دسترسی به GPT-4 و DALL-E 3 و قابلیت Advanced Data Analysis را ممکن می‌کند و ماهانه ۳۰ دلار قیمت دارد .

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات