قابلیت Ask Photos معرفی شد؛ از گالری گوشی درباره عکس‌ها سؤال کنید!

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
قابلیت Ask Photos گوگل
با ویژگی هوش مصنوعی Ask Photos می‌توانید با روشی بسیار دقیق و سریع در گالری تصاویر خود جست‌وجو کنید.
تبلیغات

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O، قابلیت جدیدی به نام Ask Photos را رونمایی کرد که به شما کمک می‌کند تا ازطریق صحبت با جمنای، تصاویر خاصی را در گالری خود پیدا کنید.

Ask Photos در قالب یک تب جدید به پایین اپلیکیشن Google Photos اضافه خواهد شد. این قابلیت در ماه‌های آینده ابتدا برای مشترکان گوگل وان و با زبان انگلیسی منتشر می‌شود. با ضربه‌زدن روی این بخش، آیکون جمنای و پیام خوش‌آمدگویی را در بالای نوار جست‌وجو مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد درباره‌ی تصاویر سؤال کنید.

طبق گفته‌ی گوگل، می‌توانید سؤالاتی مثل «بهترین عکس از هر پارک ملی که بازدید کرده‌ام، به من نشان بده» بپرسید. این ویژگی نه‌تنها نیازمند استفاده از اطلاعات GPS است، بلکه از هوش مصنوعی می‌خواهد خودش بهترین عکس را تشخیص دهد. شیمریت بن‌یایر، معاون بخش تصاویر گوگل، به سایت انگجت گفت کاربران خواهند توانست به هوش مصنوعی بازخورد بدهند. بن‌یایر می‌گوید که یادگیری، کلید این قابلیت است.

کاربران می‌توانند با Ask Photos بهترین عکس‌های سفر اخیر خود را پیدا کنند و برای آن‌ها توضیحاتی بنویسند و به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند. درحال‌حاضر، برای مطرح‌کردن سؤالات خود با Ask Photos، باید درخواست خود را تایپ کنید؛ این ویژگی فعلاً از ورودی صوتی پشتیبانی نمی‌کند.

گوگل می‌گوید فرایند کاری Ask Photos شامل سه بخش است: ۱. درک سوال؛ ۲. ایجاد پاسخ؛ ۳. تضمین امنیت و به‌خاطر‌سپردن اصلاحات. این شرکت در بخشی از توضیحاتش گفت: «اطلاعات موجود در عکس‌های کاربران می‌تواند شخصی باشد و ما مسئولیت محافظت از آن را بسیار جدی می‌گیریم.»

سؤالاتی که کاربران از Ask Photos می‌پرسند، در هیچ کجا ذخیره نخواهد شد؛ هرچند پردازش آن‌ها در فضای ابری انجام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات