اپرا به‌لطف هوش مصنوعی گوگل، رقابت با کروم را جدی‌تر می‌کند

سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپرا و جمنای و موج قرمز درحال عبور از لوگو اپرا
کاربران اپرا اکنون می‌توانند از ویژگی‌های جذاب هوش مصنوعی جمنای گوگل استفاده کنند.
تبلیغات

مرورگر اپرا دستیار هوش مصنوعی پیش‌فرض خود را با نام آریا (Aria) دراختیار کاربران قرار می‌دهد. اکنون این مرورگر با همکاری گوگل، امکان استفاده از مدل هوش مصنوعی جمنای را در آریا فراهم کرده است. هوش مصنوعی مرورگر اپرا می‌تواند هدف کاربر را براساس درخواست او پردازش و سپس بهترین مدل را برای ارائه‌ی نتیجه انتخاب کند.

قابلیت های هوش مصنوعی جمنای در اپرا
Opera

گوگل هنگام معرفی جمنای، از این مدل به‌عنوان قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی خود یاد کرد. غول آمریکایی از آن زمان ویژگی‌های مبتنی‌بر جمنای را در بسیاری از محصولاتش ارائه داده و چت‌ربات هوش مصنوعی خود را به‌طور مستقیم با اندروید ادغام کرده است.

اپرا می‌گوید به‌لطف ادغام مرورگرش با جمنای، کاربران اکنون می‌توانند با سرعت بسیار بالا به جدیدترین اطلاعات و امکانات مختلف هوش مصنوعی گوگل دسترسی داشته باشند.

همکاری اپرا با گوگل به هوش مصنوعی آریا اجازه می‌دهد ویژگی‌های آزمایشی جدید را به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی AI Feature Drop ارائه دهد. کاربرانی که از مرورگر Opera One استفاده می‌کنند به ویژگی جدید تولید تصویر مبتنی‌بر مدل Imagen 2 گوگل دسترسی خواهند داشت. علاوه‌بر این، کاربران می‌توانند با استفاده از مدل تبدیل متن به صوت گوگل، پاسخ‌های آریا را با لحن محاوره‌ای گوش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات