کار با برنامه‌های آیفون ازطریق صدا؛ ویژگی جذاب iOS 18 لو رفت

جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۴ پرو زیر نور آفتاب
اپل با استفاده از هوش مصنوعی ویژگی‌های جذابی را برای دستیار صوتی سیری فراهم خواهد کرد.
تبلیغات

اپل قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت‌های پیشرفته‌تری به دستیار صوتی سیری بدهد، به گونه‌ای که کاربران بتوانند از طریق صدای خود عملکردهای مختلف برنامه‌ها را کنترل کنند.

مارک گرمن، افشاگر نام‌آشنا، از افراد آگاه نقل می‌کند که سیستم جدید به سیری اجازه می‌دهد همه‌ی ویژگی‌های اپلیکیشن‌ را با درخواست صوتی کاربر کنترل کند. این تغییر نیازمند بازبینی در نرم‌افزار اصلی سیری با استفاده از مدل‌ زبانی بزرگ است و یکی از نقاط برجسته‌ی ورود اپل به حوزه‌ی هوش مصنوعی خواهد بود.

ارتقاء توانایی سیری بخشی از پازل هوش مصنوعی اپل است که در رویداد WWDC (۲۱ خرداد) رونمایی خواهد شد. اپل درحال آماده‌سازی ویژگی‌هایی مانند خلاصه‌‌سازی سریع وب‌سایت‌ها، پاسخ‌ خودکار به پیام‌ها، ویرایش پیشرفته‌ی عکس و ایموجی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی است.

دستیار صوتی سیری یکی از نقاط کلیدی در رویداد WWDC خواهد بود. سیستم جدید به دستیار اجازه می‌دهد که با دقت بیشتری آیفون و آیپد را کنترل و هدایت کند. سیری خواهد توانست هر فایل مشخصی را باز یا به پوشه‌ی دیگری منتقل کند، ایمیل بفرستد، نشریه‌ی خاصی را در اپل نیوز باز کند و کارهای پرتعداد دیگری انجام دهد.

درحال حاضر عملکرد سیری بیشتر به دستورات عمومی‌تری مانند باز کردن اپلیکیشنی خاص، پخش پلی‌لیست موسیقی، جست‌وجو در وب یا کنترل لوازم خانگی هوشمند محدود می‌شود.

سیری جدید خواهد توانست از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل انگیزه‌ و هدف کاربران از کارهایی که با دستگاه‌های خود انجام می‌دهند استفاده و به‌طور خودکار ویژگی‌های قابل کنترل توسط سیری را فعال کند. در ابتدا، این ویژگی محدود به اپلیکیشن‌های اختصاصی اپل خواهد بود و از صدها دستور مختلف پشتیبانی خواهد کرد.

در ابتدا، سیری جدید هربار فقط یک دستور را انجام می‌دهد، اما در نسخه‌های بعدی امکان اجرای زنجیره‌ای از دستورات در قالب یک درخواست به آن اضافه خواهد شد. به‌عنوان مثال، می‌توان از سیری درخواست کرد تا جلسه‌ی ضبط شده‌ای را خلاصه و متن آن را برای فرد خاصی ارسال کند یا عکسی را باز کند، آن را برش دهد و برای کسی ایمیل کند.

ویژگی جدید سیری یکی از پروژه‌های پیچیده‌تر هوش مصنوعی اپل است و گفته می‌شود اوایل سال ۲۰۲۵ در قالب به‌روزرسانی iOS 18 منتشر خواهد شد. نسخه‌ی اولیه‌ی سیستم‌عامل جدید در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) هم‌زمان با رونمایی از سری آیفون ۱۶ منتشر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات