خالق سیری می‌گوید همکاری اپل با OpenAI موقتی است

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
تیم کوک و سم آلتمن و لوگو openai در دل لوگو اپل
ظاهراً همکاری اپل با OpenAI برای تقویت امکانات دستیار صوتی سیری، اقدامی موقت خواهد بود و اپل درنهایت قصد دارد چت‌بات اختصاصی خود را بسازد.
تبلیغات

طبق اعلام داگ کیتلاس، از بنیان‌گذاران دستیار صوتی سیری، همکاری اپل با OpenAI برای ارائه‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی به دستیار صوتی سیری احتمالاً راه‌حلی موقت باشد. درواقع، گفته می‌شود اپل در حال توسعه‌ و تقویت فناوری چت‌بات اختصاصی خود است.

طبق گزارش بلومبرگ، اپل مشغول نهایی‌کردن توافق با OpenAI است تا بخشی از فناوری‌های این شرکت را در سال جاری به گوشی آیفون بیاورد. با این توافق اپل خواهد توانست به‌عنوان بخشی از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی در iOS 18، چت‌باتی برپایه‌ی ChatGPT ارائه دهد.

گفته می‌شود که سازنده‌ی آیفون قرارداد همکاری با OpenAI را امضا کرده است تا سیری را به‌عنوان بخشی از تغییرات اساسی iOS 18 به قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته مجهز کند. ناگفته نماند که این شرکت از مدت‌ها قبل توسعه‌ی چت‌بات هوش مصنوعی خود با نام Apple GPT را آغاز کرده و از یک‌ سال قبل نیز آزمایش‌های داخلی آن در حال انجام است.

ظاهراً اپل می‌خواهد چت‌باتش بتواند بدون اینترنت روی دستگاه اجرا شود تا حداکثر حریم خصوصی را با پردازش محلی تضمین کند. به‌گفته‌ی کیتلاس، چت‌بات اختصاصی اپل درحال‌حاضر به‌اندازه‌ی کافی قدرتمند نیست تا بتواند با چت‌بات‌هایی مثل گوگل جمنای و ChatGPT رقابت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات