هوش مصنوعی اپل احتمالا در انحصار آیفون ۱۵ و ۱۶ خواهد بود

جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
اپل ویژگی‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی iOS 18 را در آیفون‌های قدیمی، به‌جز آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس، ارائه نخواهد کرد.
تبلیغات

اپل روی ویژگی‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی برای گوشی آیفون سری ۱۶ و بالاتر کار کرده و انتظار می‌رفت که با انتشار به‌روزرسانی iOS 18 این ویژگی‌ها به مدل‌های قدیمی نیز راه یابند. اما براساس گزارش‌ها، ویژگی‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی تنها در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس کار خواهند کرد.

به‌‌گفته‌ی مارک‌گورمن (کارمند بلومبرگ) عملکرد‌های پایه‌ی هوش مصنوعی در iOS 18 روی همه‌ی دستگاه‌ها اجرا می‌شوند؛ درحالی‌که ویژگی‌های پیشرفته‌تر به قدرت بیشتری برای پردازش نیاز دارند و از طرفی به سرورهای اپل نیز متکی هستند.

اپل همچنین درحال توسعه‌ی تراشه‌هایی برای اجرای ویژگی‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی در سرورهای خود است. اپل قصد دارد از تراشه‌های سری M برای پردازش هوش مصنوعی در سرورهای خود استفاده کند.

از طرفی یکی از دلایلی که اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی مبتنی‌بر رایانش ابری را به آیفون‌های بیشتر و قدیمی ارائه نمی‌دهد، زیرساخت‌های محدود است. سامسونگ و گوگل نیز بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی خود را در انحصار مدل‌های جدیدتر نگه‌ داشته‌اند.

بیشتر ویژگی‌های مبتنی‌بر متن باید به‌عنوان ویژگی‌های پایه طبقه‌بندی شوند که می‌توانند روی دستگاه‌هایی که iOS‌ 18 را دریافت می‌کنند، اجرا شوند؛ بنابراین آیفون‌ ۱۱ و بالاتر، آیفون XS، آیفون XS مکس، آیفون XR، آیفون SE نسل دوم و آیفون SE نسل سوم ویژگی‌های پایه‌ی هوش مصنوعی را دریافت خواهند کرد.

در نهایت به گفته‌ی گورمن دریافت و اجرای ویژگی‌های پیشرفته و حتی پایه‌ی هوش مصنوعی به تراشه‌ی دستگاه بستگی دارد؛ حتی در آیپدها و مک‌ها نیز حداقل یک تراشه‌ی M1 یا نسخه‌ی جدیدتر نیاز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات