ایلان ماسک آیفون را برای کارمندانش ممنوع می‌کند؟

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
مطالعه 1 دقیقه
چهره خوشحال ایلان ماسک با کت شلوار مشکی و پیراهن سفید
ایلان ماسک تهدید کرده است ورود محصولات اپل مجهز به هوش مصنوعی OpenAI را به شرکت‌های خود ممنوع خواهد کرد.
تبلیغات

ایلان ماسک اعلام کرد که در صورت ادغام OpenAI در سطح سیستم‌عامل توسط اپل، استفاده از دستگاه‌های اپل را در شرکت‌های خود ممنوع خواهد کرد. ماسک در پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس گفت: «این یک نقض امنیتی غیرقابل قبول است.»

وی افزود: «بازدیدکنندگان باید دستگاه‌های اپل خود را در قفسه‌ای با پوشش فارادی در ورودی‌ها تحویل دهند.» قفس فارادی محفظه‌ای فلزی است که امواج الکترومغناطیس را مسدود می‌کند.

اپل در رویداد WWDC 2024 از مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی در سراسر برنامه‌ها و پلتفرم‌های عامل خود و همچنین همکاری با OpenAI برای آوردن فناوری چت‌جی‌پی‌تی به دستگاه‌های خود رونمایی کرد.

اپل می‌گوید قابلیت هوش مصنوعی با تمرکز بر محافظت از حریم خصوصی کاربر ساخته شده‌ است و برای قدرت بخشیدن به این ویژگی‌ها از ترکیبی از پردازش روی دستگاه و رایانش ابری استفاده خواهد کرد.

ماسک در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «این موضوع بی‌معنی است که اپل به اندازه‌ی کافی برای ساخت هوش مصنوعی خود باهوش نیست، اما به نحوی می‌تواند اطمینان حاصل کند که OpenAI امنیت و حریم خصوصی شما را حفظ می‌کند!»

بن باجارین، مدیرعامل شرکت مشاوره‌ی Creative Strategies گفت: «اپل قصد دارد به کاربر اطمینان دهد زمانی که داده‌ها از دستگاه خارج می‌شوند و به فضای ذخیره‌سازی ابر خصوصی امن می‌روند، ناشناس‌سازی داده‌های کاربر و فایروال کردن اطلاعات انجام خواهد شد و اپل هرگز آن را نمی‌بیند.»

ایلان ماسک برای به چالش کشیدن OpenAI و ساخت جایگزینی برای چت‌بات پرطرفدار ChatGPT، استارت‌آپ خود به نام xAI را تأسیس کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات