استارتاپ جدید سم آلتمن، Thrive AI، هوش مصنوعی را به مربی سلامت شما تبدیل می‌کند

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تصویر جعبه پزشکی
سم آلتمن قصد دارد مدل هوش مصنوعی اختصاصی برای ارائه‌ی مشاوره‌ی سلامتی بسازد.
تبلیغات

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI و آریانا هافینگتون، مؤسس و مدیرعامل Thrive Global، در حال توسعه‌ی اپلیکیشن مربی هوشمند سلامت ازطریق راه‌اندازی استارتاپ Thrive AI Health هستند.

رهبران هوش مصنوعی به امکانات این فناوری در بخش سلامت بسیار امیدوار شده‌اند؛ به‌ویژه زمانی که مسئله به مدل‌های شخصی‌سازی‌شده می‌رسد، می‌توانند به درک و حل مشکلات سلامت فردی بپردازند.

آلتمن و هافینگتون در مقاله‌ای برای مجله‌ی تایم اعلام کردند که Thrive AI براساس بهترین و اثبات‌شده‌ترین بخش‌های علوم پزشکی و خرده‌‌عادت‌های روزانه‌ای که از کاربر دریافت می‌کند، آموزش داده خواهد شد.

دکارلوس لاو، از مدیران اجرایی سابق گوگل، به‌عنوان مدیرعامل Thrive AI انتخاب شد. Thrive AI Health با مراکز تحقیقاتی متعددی مانند دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه استنفورد و مؤسسه‌ی علوم اعصاب راکفلر در دانشگاه وست ویرجینیا وارد همکاری پژوهشی شده است.

مشاوره‌ی سلامت مبتنی‌بر هوش مصنوعی به موضوع پرطرفداری تبدیل شده‌ است؛ استارتاپ فیت‌بیت در حال کار روی چت‌بات مربی هوش مصنوعی است و Whoop، مشاوره‌ی قدرت‌گرفته از ChatGPT را اضافه کرده تا کاربران را به تحلیل‌های بیشتری از شاخص‌های سلامتشان برساند.

Thrive AI Health هنوز در مراحل ابتدایی است و هدف آن ایجاد تغییرات کوچک در پنج زمینه از عادت‌های سبک زندگی شامل خواب، تغذیه، تناسب اندام، مدیریت استرس و روابط اجتماعی است. این اپلیکیشن ادعای تجویز نسخه‌ مانند پزشکان را ندارد؛ بلکه پیشنهادهای شخصی‌شده‌ای را برای داشتن زندگی سالم ارائه می‌دهد.

در مقاله‌ی آلتمن و هافینگتون آمده است: «هوش مصنوعی روند پیشرفت علم پزشکی را به‌شدت شتاب می‌بخشد؛ پیشرفت‌هایی در تولید دارو و تشخیص‌ بیماری و شناخت بیشتر بیماری‌هایی مانند سرطان را ارائه می‌دهد.»

مشکل اصلی توسعه‌دهندگان Thrive AI Health این است که بتوانند اعتماد کاربران را برای به‌اشتراک‌گذاشتن خصوصی‌ترین اطلاعات زندگی خود متقاعد کنند و قدرت هوش مصنوعی را به‌درستی به‌کار بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات