بیکسبی، دستیار دیجیتال سامسونگ، امسال با تزریق هوش مصنوعی، باهوش‌تر می‌شود

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
دستیار بیکسبی با هوش مصنوعی روی گوشی
ظاهراً سامسونگ قصد ندارد از دستیار صوتی نه‌چندان محبوب بیکسبی دست بکشد و می‌خواهد با هوش مصنوعی جانی تازه به آن ببخشد.
تبلیغات

سامسونگ با معرفی سری گلکسی S24، تمام قد به سمت هوش مصنوعی رفت. درواقع غول فناوری کره‌ی جنوبی برای بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی پرچمدارش، از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و مدل‌های هوش مصنوعی مولد استفاده کرد. باتوجه‌به محبوبیت دستیارهای صوتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی ازجمله ChatGPT، انتظار می‌رفت دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ نیز متحول شود. اما این اتفاق با معرفی گلکسی S24 رخ نداد. اکنون طبق اعلام سامسونگ، بیکسبی به‌زودی با هوش مصنوعی به‌روزرسانی خواهد شد.

بیمه موبایل ازکی

پس‌از معرفی گوشی‌های تاشدنی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶، مدیرعامل واحد سامسونگ موبایل، تی‌ام رو در مصاحبه‌ای با CNBC اعلام کرد شرکت متبوعش در سال جاری، نسخه‌ای به‌روزرسانی‌شده از بیکسبی را با قابلیت‌های هوش مصنوعی و برپایه‌ی مدل زبانی بزرگ اختصاصی منتشر خواهد کرد. این شرکت چند ماه قبل از مدل زبانی بزرگ اختصاصی خود با نام Samsung Gauss رونمایی کرد.

CNBC قبلاً گزارش داده بود که سامسونگ درحال کار روی نسخه‌ی جدید بیکسبی است، اما این اولین‌بار است که سامسونگ خبر مذکور را تأیید و حتی بازه‌ی زمانی انتشار آن را اعلام می‌کند. تی‌ام رو می‌گوید شرکت متبوعش همچنان به ارائه‌ی چندین دستیار صوتی مختلف روی گوشی‌های هوشمند خود ادامه خواهد داد.

مدل‌های زبانی بزرگ و هوش مصنوعی مولد با حجم عظیمی از داده‌ها آموزش داده می‌شوند. این مدل‌ها می‌توانند به‌راحتی زبان طبیعی و ظرایف آن را درک کنند، بنابراین در فهم دقیق خواسته‌های کاربر عملکرد بسیار خوبی دارند. هوش مصنوعی مولد نیز می‌تواند دستورات متنی را به عکس و ویدیو تبدیل کند.

سامسونگ در سال ۲۰۱۷ از بیکسبی رونمایی کرد که می‌توانست وظایف مختلفی را در اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سامسونگ و حتی برخی از اپلکیشن‌های متفرقه انجام دهد. به‌هر حال، شرکت کره‌ای ناگهان مسیر خود را تغییر داد و به رویکرد مشابه دستیارهای صوتی اپل و گوگل رو آورد. اکنون بیکسبی می‌تواند با به‌روزرسانی مبتنی‌بر مدل‌های زبانی بزرگ و هوش مصنوعی مولد، بسیار فراتر از نسخه‌ی کنونی خود عمل کند.

سامسونگ احتمالاً نسخه‌ی جدید بیکسبی را در اواخر سال جاری به‌همراه رابط کاربری One UI 7.0 معرفی خواهد کرد و سپس آن را با سری گلکسی S25 که انتظار می‌رود اوایل سال آینده عرضه شوند، دردسترس عموم قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات