هوش مصنوعی جمینای گوگل به‌زودی قابلیت‌های بیشتری را از گوگل‌اسیستنت به ارث می‌برد

جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طرح گرافیکی هوش مصنوعی گوگل جمنای / Google Gemini روی موبایل
جمینای می‌تواند به‌زودی برخی از وظایف گوگل اسیستنت مانند زنگ هشدار و تایمر را بر عهده بگیرد.
تبلیغات

اگرچه هوش مصنوعی جمینای گوگل در برخی از زمینه‌ها بسیار قدرتمندتر است؛ اما همچنان برای اجرای بعضی از ویژگی‌ها به گوگل اسیستنت اتکا می‌کند. به‌عنوان مثال وقتی از جمینای می‌خواهید که زنگ هشدار یا تایمر را روی دستگاه تنظیم کند از گوگل اسیستنت برای اجرای این درخواست استفاده می‌کند.

براساس گزارش Android Authority، آخرین نسخه‌ی بتای اپلیکیشن گوگل نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد افزونه‌ی ساعت جدیدی را برای جمینای ایجاد کند. افزونه‌ی جدید گوگل به جمینای امکان می‌دهد که بدون استفاده از گوگل اسیستنت، زنگ هشدار و تایمر را تنظیم کند.

تصاویری از رابط کاربری افزونه‌ی جدید گوگل منتشر شده است که نشان می‌دهد افزونه‌ی ساعت، بعد از عرضه، در منوی افزونه‌های جمینای قرار خواهد گرفت. بعد از فعال شدن، جمینای برای تنظیم زنگ هشدار و تایمر به جای استفاده از دستیار گوگل از ابزار ساعت استفاده می‌کند.

اسکرین‌شات نحوه‌ی استفاده از جمنای برای تنظیم زنگ هشدار و تایمر
اسکرین‌شات نحوه‌ی استفاده از جمنای برای تنظیم زنگ هشدار و تایمر

گوگل قصد دارد جمینای را به قابلیت‌های جدیدی در صفحه‌ قفل مجهز کند که به کاربران اجازه می‌دهد به پیام‌‌ها پاسخ دهند، موسیقی مورد نظر خود را پیدا کنند و لوازم خانه‌ی هوشمند خود را ازطریق صفحه قفل کنترل کنند.

اسکرین‌شات نحوه‌ی استفاده از جمنای در لاک‌ اسکرین
اسکرین‌شات نحوه‌ی استفاده از جمنای در لاک‌ اسکرین

عملکرد‌ جدید صفحه قفل از افزونه‌های جمینای نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ اما تا زمانی که افزونه‌ها به احراز هویت کاربر یا دسترسی به داده‌های خصوصی نیاز نداشته باشند. برای استفاده از افزونه‌‌ی ساعت نیازی به بازکردن قفل نیست.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که جمینای به‌زودی حالت پس‌زمینه‌ی جدیدی دریافت خواهد کرد که جمنای لایو نام دارد. این حالت به کاربران امکان می‌دهد در حین استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر یا حتی زمانی که صفحه، قفل است از چت با جمینای استفاده کنند.

Gemini Live امکان دریافت اطلاعات متنی از جمینای را در حین استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از فرمان صوتی به حالت پس‌زمینه پایان دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات