Canva با تصاحب استارتاپی معروف، به رقیب جدیتری برای فتوشاپ تبدیل میشود
شرکت Canva برای دستیابی به هدف خود در زمینهی ساخت «مجموعهای از ابزارهای هوش مصنوعی بصری در سطح جهانی»، استارتاپ استرالیایی Leonardo.ai را که در حوزهی تولید محتوا و تحقیقات هوش مصنوعی مولد فعالیت میکند، تصاحب کرد. جزئیات مالی این خرید فاش نشده است؛ اما کانوا با تصاحب استارتاپ مذکور به مجموعهای از ابزارهای تولید تصویر و ویدیو بر اساس متن دسترسی پیدا خواهد کرد.
در بیانیهی کانوا، کامرون آدامز، یکی از بنیانگذاران این شرکت، اعلام کرد که Leonardo.ai «به توسعهی پلتفرم وب خود بهعنوان یک محصول مجزا مانند مجموعهنرمافزارهای Affinity که کانوا در اوایل سال ۲۰۲۴ خریداری کرد، ادامه خواهد داد. فناوریهای Leonardo.ai و مدل پایهی Phoenix نیز به سرعت در محصولات Magic Studio کانوا، مانند Magic Media که ابزاری برای تولید تصویر و ویدیو است، ادغام خواهد شد.»
کانوا اخیراً تلاش کرده تا پلتفرم خود را با ابزارهای شبیه به مجموعههای اداری متنوعتر کند، کانوا کماکان یکی از بزرگترین رقبای مجموعه نرمافزارهای شرکت ادوبی است. خرید Affinity احتمالا به کانوا در رقابت با نرمافزارهای ادوبی مانند Illustrator و Photoshop و InDesign کمک خواهد کرد و Leonardo.ai نیز میتواند به عنوان رقیبی برای هوش مصنوعی Firefly در نظر گرفته شود.
Leonardo.ai به تککرانچ گفت که مدل هوش مصنوعیاش با استفاده از «دادههای متنباز، دارای مجوز و دردسترس عموم» آموزش داده میشوند که نسبتبه توضیحات ادوبی در مورد آموزش مدل فایرفلای، مبهمتر است. ادوبی در بهروزرسانی اخیر سیاستهای خود، پس از واکنش منفی کاربران، صریحا اعلام کرد که از دادههای کاربران برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی استفاده نخواهد کرد.
نظرات