ظاهراً هوش مصنوعی در تولید بازی GTA 6 نقش دارد

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
بازی Grand Theft Auto VI
یکی از توسعه‌دهنده‌های سابق راک‌استار، از انقلاب هوش مصنوعی حمایت می‌کند و می‌گوید در تولید GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است.
تبلیغات

اوبه ورمیج، کارگردان سابق استودیو راک‌استار، در مصاحبه‌ای خواستار تغییری بزرگ در توسعه‌ی بازی‌ها شد. او معتقد است که توسعه‌دهندگان به جای تکیه بر تکنیک‌های سنتی ترسیم با دست، باید بیشتر از هوش مصنوعی برای تولید انیمیشن‌های واقعی استفاده کنند.

نظرات ورمیج درحالی مطرح می‌شود که شرکت‌های بزرگ صنعت بازی درحال بررسی استفاده از هوش مصنوعی مولد هستند. او فکر می‌کند که آینده‌ی توسعه‌ی بازی‌ها به استفاده از هوش مصنوعی برای تولید فیزیک واقع‌گرایانه‌تر در ساخت انیمیشن‌های طبیعی کاراکتر‌ها و اجزای بازی، وابسته خواهد بود.

هرچند ورمیج سال‌هاست که بازنشسته شده و اطلاعات دقیقی از شرایط داخلی شرکت راک‌استار مخصوصا راجع‌به پروژه‌ی GTA 6 ندارد، اما او بیان کرد که با دیدن صحنه‌ی ساحلی تریلر این بازی، متوجه انیمیشن‌ پویای هر شخصیت شده و حدس می‌زند که راک‌استار به‌جای تولید دستی، از فناوری پیشرفته‌ی هوش مصنوعی خود برای تولید فیزیک واقع‌گرایانه‌ی شخصیت‌ها استفاده کرده است.

ورمیج همچنین معتقد است که راک‌استار تنها استودیویی است که می‌تواند یک انقلاب هوش مصنوعی در صنعت بازی ایجاد کند. او می‌گوید: «اگر آن‌ها در ساخت بازی‌های ویدیویی خود از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند، استودیوهای دیگر نیز از آن‌ها پیروی خواهند کرد. من فکر می‌کنم زمان آن رسیده که تولید انیمیشن دیگر به‌صورت دستی انجام نشود.»

او در ادامه گفت: «انیمیشن‌های تولید شده با دست‌، ارزش هنری دارند اما زمان و تلاش زیادی برای تولید آن‌ها صرف می‌شود. از سوی دیگر، هوش مصنوعی می‌تواند وظایف تکراری را مدیریت کند و به توسعه‌دهندگان، زمان بیشتری برای بهبود تجربه‌ی کلی بدهد.»

کارگردان سابق راک‌استار درمورد انتظارات خود از GTA 6 گفت که از نظر او تفاوتی با GTA 5 نخواهد داشت و ممکن است طرفداران ناامید شوند؛ هرچند مطمئن است که بهترین بازی تولید شده در دهه‌ی جاری خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات