ادعای OpenAI: حساب‌های گروهی ایرانی را که با ChatGPT انتخابات آمریکا را هدف قرار داده بودند، مسدود کردیم

شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
مطالعه 1 دقیقه
لوگو چت بات OpenAI ChatGPT
OpenAI ادعا می‌کند اکانت‌هایی را که از ChatGPT برای انتشار مقاله و خبر درمورد انتخابات آمریکا بهره می‌بردند، مسدود کرده است.
تبلیغات

طبق ادعای OpenAI، این شرکت تعدادی از حساب‌های کاربری ایرانی ChatGPT را مسدود کرده است. خالق چت‌جی‌پی‌تی می‌گوید اکانت‌های مسدودشده از ChatGPT برای تولید و انتشار محتوا درمورد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و موضوعات دیگر استفاده کرده‌اند.

براساس ادعای OpenAI، تیم ایرانی عمدتاً از ChatGPT برای تولید مقالات بلند و کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام و ایکس (توییتر سابق) بهره گرفته‌اند.

OpenAI حساب‌های کاربری مسدودشده را به عملیات موسوم به Storm-2035 نسبت می‌دهد و ادعا می‌کند که این گروه علاوه‌بر تلاش برای برقراری ارتباط با رأی‌دهندگان آمریکایی، پیش‌تر درباره‌ی موضوعاتی مانند ونزوئلا و حقوق جوامع لاتین‌تبار در آمریکا هم تولید محتوا کرده است.

شرکت OpenAI می‌گوید کمپین گروه ایرانی در جلب‌توجه مخاطبان چندان موفق نبوده است؛ چراکه به‌گفته‌ی این شرکت هوش مصنوعی اکثر پست‌های ردیابی‌شده در شبکه‌های اجتماعی لایک، اشتراک‌گذاری یا کامنت کمی دریافت کرده‌اند. خالق ChatGPT عنوان می‌کند که برای برخی دیگر از مقالات هیچ کامنت و لایکی وجود ندارد.

متا و OpenAI در ماه می (اردیبهشت و خرداد) اعلام کردند کمپین نفوذ در شبکه‌های اجتماعی را که از هوش مصنوعی برای انتشار پیام‌های طرفداری از رژیم صهیونیستی در اینستاگرام و فیسبوک بهره می‌بردند، مسدود کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هفته‌ی گذشته تأیید کرد کمپین انتخاباتی او هک شده است و این حادثه را به ایمیل فیشینگ یک گروه هکری ایرانی نسبت داد. در ماه ژوئن (خرداد و تیر) نیز FBI تحقیقاتی را درمورد هک ادعایی کمپین ترامپ و تلاش‌های احتمالی برای هک کمپین بایدن-هریس آغاز کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات