با هوش مصنوعی سامسونگ پخت‌و‌پز غذا بسیار جذاب‌تر می‌شود

شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن Samsung Food
فناوری هوشمند سامسونگ می‌تواند مواد غذایی درون یخچال را شناسایی کند و براساس آن دستورپخت عذا ارائه دهد.
تبلیغات

به‌روزرسانی اپلیکیشن Samsung Food، برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و مدیریت مواد غذایی را برای کاربران بسیار آسان‌تر می‌کند. با قابلیت جدید Food List، می‌توانید با گرفتن عکس از مواد داخل یخچال یا انباری، آن‌ها را به لیست خریدتان اضافه کنید.

اپلیکیشن مذکور می‌تواند براساس مواد غذایی موجود، دستورالعمل‌های پخت غذا پیشنهاد دهد و مواد مصرف‌شده را هنگام آشپزی به‌طور خودکار از لیست حذف و درنهایت با تیک‌زدن مواد غذایی موجود در لیست خرید، آن‌ها را دوباره به فهرست مواد غذایی اضافه کند.

ویژگی Food List سامسونگ قبلاً ازطریق اپلیکیشن SmartThings و تبلت داخلی یخچال‌های هوشمند Family Hub دردسترس بود. حالا با ادغام‌شدن در اپلیکیشن Samsung Food می‌تواند به سرویس همه‌کاره‌ی واقعاً مفیدی برای خرید، مدیریت مواد غذایی، برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و آشپزی تبدیل شود.

اپلیکیشن Samsung Food
Samsung

استفاده از قابلیت‌های هوشمند Samsung Food رایگان نیست. این ویژگی‌های جدید بخشی از سرویس اشتراکی پولی Samsung Food Plus محسوب می‌شوند. هزینه‌ی این سرویس ماهانه ۷ دلار (سالانه ۶۰ دلار) است و علاوه‌بر قابلیت فهرست مواد غذایی، تبلیغات درون برنامه را حذف می‌کند، برنامه‌ی غذایی هفتگی سفارشی ارائه می‌دهد.

علاوه‌بر‌این، امکان سفارشی‌سازی ستورالعمل‌های غذایی با هوش مصنوعی و پیگیری اهداف غذایی ازطریق سرویس مذکور دردسترس کاربران خواهد بود. اپلیکیشن مذکور را روی سیستم‌عامل iOS و اندروید و وب می‌توانید اجرا کرد و برای استفاده از آن به سامسونگ اکانت نیاز دارید.

سامسونگ می‌گوید که Samsung Food Plus اکنون برنامه‌های غذایی را براساس لیست مواد غذایی شما ایجاد می‌کند و اولویت را به موادی می‌دهد که تاریخ انقضای آن‌ها نزدیک باشد. همچنین، قابلیت جدید Search with Your Food List به کاربر اجازه می‌دهد تا براساس مواد موجود، به‌راحتی دستورالعمل پخت غذا پیدا کنید.

اپلیکیشن Samsung Food
Samsung

ویژگی برجسته‌ی به‌روزرسانی جدید Samsung Food با نام Vision AI شناخته می‌شود. این قابلیت از دوربین گوشی برای شناسایی و افزودن مواد غذایی به فهرست مواد غذایی استفاده می‌کند.

Vision AI در جدیدترین یخچال‌های Family Hub نیز وجود دارد که دوربین‌های داخلی با هوش مصنوعی می‌توانند برخی از مواد غذایی را به‌طور خودکار به فهرست مواد غذایی کاربر اضافه کنند. بااین‌حال، سامسونگ می‌گوید اپلیکیشن مجزای این شرکت با استفاده از دوربین گوشی هوشمند بیش از ۴۰,۰۰۰ نوع ماده‌ی غذایی را شناسایی می‌کند؛ درحالی‌که یخچال سامسونگ فقط ۳۳ مورد را می‌تواند تشخیص دهد.

Samsung Food مراحل پخت‌و‌پز را با راهنمایی هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که با مدل‌های سازگار اجاق‌‌گاز یا فر سامسونگ ادغام می‌شود تا به‌طور مستقیم و ازطریق اپلیکیشن، فر را گرم و تایمر را تنظیم کند و دما را طبق دستورالعمل غذایی که در حال پخت آن هستید، تنظیم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات