یوتیوب ابزاری برای شناسایی صداها و چهره‌های دیپ‌فیک می‌سازد

یک‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
رباتی آچار به دست درحال تعمیر یوتیوب
طبق اعلام یوتیوب، ابزار تشخیص محتوای دیپ‌فیک در این پلتفرم از اوایل سال آینده دردسترس قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

یوتیوب در حال توسعه‌ی ابزارهای جدیدی برای محافظت از هنرمندان و سازندگان محتوا دربرابر استفاده‌ی غیرمجاز از چهره‌ و صدای آن‌ها است. این شرکت می‌گوید فناوری جدیدی برای شناسایی محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی که از چهره یا صدای خواننده یا افراد مشهور استفاده می‌کند، در دست توسعه دارد که برنامه‌های آزمایشی آن از اوایل سال آینده آغاز می‌شود.

براساس گزارش‌ها، فناوری تشخیص‌چهره‌ی یوتیوب به افراد مشهور اجازه می‌دهد محتوایی را که هوش مصنوعی با استفاده از چهره‌ی آن‌ها ساخته است، شناسایی و مدیریت کنند.

یوتیوب می‌گوید به‌زودی ابزاری دردسترس قرار می‌دهد که به سازندگان محتوا، بازیگران، موسیقی‌دانان و ورزشکاران اجازه می‌دهد ویدیوهای دیپ‌فیک خود را پیدا کنند و درمورد آن‌ها تصمیم بگیرند. این شرکت هنوز تاریخ انتشار دقیقی را برای ابزارهای تشخیص‌ چهره‌ی جدیدش اعلام نکرده است.

فناوری شناسایی آواز مصنوعی به‌عنوان بخشی از سیستم خودکار محافظت از مالکیت معنوی یوتیوب (Content ID) خواهد بود. این شرکت می‌گوید ابزار مذکور به افراد اجازه می‌دهد محتوای صوتی‌ای را که هوش مصنوعی با استفاده از صدای آن‌ها تولید کرده است، شناسایی و مدیریت کنند.

امجد حنیف، معاون بخش محصولات سازندگان محتوا در یوتیوب، با انتشار پستی وبلاگی نوشت: «باور داریم که با پیشرفت هوش مصنوعی، این فناوری باید خلاقیت انسان را تقویت کند، نه جایگزین آن شود. متعهد هستیم با شرکای خود همکاری کنیم و همچنان به توسعه‌ی ابزارها برای رفع نگرانی‌ها و دستیابی به اهداف مشترک ادامه خواهیم داد.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات