جانی آیو افسانه‌ای، همکاری با OpenAI برای ساخت محصولی سخت‌افزاری را تأیید کرد

یک‌شنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جانی آیو
جانی آیو، طراح سابق اپل، برای پیش‌برد پروژه‌ی سخت‌افزاری هوش مصنوعی با مدیرعامل OpenAI همکاری می‌کند.
تبلیغات

جانی آیو، طراح سابق اپل که با خلق محصولاتی مثل گوشی آیفون، آیپد و مک‌بوک شناخته می‌شود، تأیید کرد که برای ساخت پروژه‌ی سخت‌افزاری مبتنی‌بر هوش مصنوعی، با سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI همکاری می‌کند.

جزئیات زیادی درمورد پروژه‌ی سخت‌افزاری آیو دردسترس نیست. او ازطریق برایان چسکی، مدیرعامل Airbnb با آلتمن آشنا شد و سرمایه‌گذاری پروژه برعهده‌ی آیو و مؤسسه‌ی Emerson Collective، متعلق به لارن پاول جابز، همسر استیو جابز خواهد بود. طبق گزارش نیویورک‌تایمز، این پروژه تا پایان سال جاری می‌تواند حدود یک میلیارد دلار سرمایه جذب کند، اما اشاره‌ای به ماسایوشی سان، مدیرعامل سافت‌بانک نشد؛ کسی که سال گذشته شایعاتی درمورد سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری او در پروژه‌ی مذکور وجود داشت.

درحال‌حاضر فقط ۱۰ نفر روی پروژه‌ی سخت‌افزاری هوش مصنوعی جانی آیو و سم آلتمن کار می‌کنند. همچنین برخی افراد که در پروژه‌ی آیفون سابقه‌ی همکاری با آیو را داشتند، ازجمله تانگ تن و ایوانز هنکی در تیم حضور دارند. بر اساس گزارش‌ها، شرکت LoveFrom که آیو آن را تأسیس کرد، رهبری طراحی دستگاه جدید را برعهده دارد. همچنین گفته می‌شود این تیم درحال‌حاضر در ساختمانی اداری به مساحت حدود سه هزار مترمربع در سن‌فرانسیسکو مستقر شده است.

درمورد دستگاه سخت‌افزاری هوش مصنوعی جانی آیو و سم آلتمن چه می‌دانیم؟ نیویورک‌تایمز می‌گوید این دو نفر درمورد محصول خود بحث کرده‌اند که چگونه هوش مصنوعی مولد (Generative AI) می‌تواند به لطف توانایی خود در رسیدگی به درخواست‌های پیچیده، امکان خلق دستگاه محاسباتی جدیدی را فراهم آورد؛ دستگاهی که به واسطه‌ی هوش مصنوعی می‌تواند کارهای بیشتری را برای کاربران انجام دهد. سال گذشته شایعاتی مبنی‌بر الهام‌گرفتن چنین دستگاهی از فناوری صفحه‌نمایش لمسی و طراحی اولیه‌ی آیفون وجود داشت.

براساس اعلام مارک نیوسون، هم‌بنیان‌گذار LoveFrom، این شرکت همچنان درحال برنامه‌ریزی برای جزئیات محصول هوش مصنوعی و زمان عرضه‌ی آن به بازار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات