مقام اطلاعاتی آمریکا: روسیه بیشترین محتوای هوش مصنوعی را برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری تولید کرده است

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
انتخابات آمریکا / US Election
براساس ادعای یکی از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، روسیه به‌شدت در تلاش است تا با استفاده از هوش مصنوعی بر نتیجه‌ی انتخابات آمریکا تأثیر بگذارد.
تبلیغات

به‌گزارش رویترز، یکی از مقام‌های اطلاعاتی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه بیشتر از هر قدرت خارجی دیگری محتوای هوش مصنوعی تولید کرده است تا بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأثیر بگذارد. این اقدام بخشی از تلاش گسترده‌تر روسیه برای تقویت دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، در برابر کامالا هریس، نامزد دموکرات است.

مقام اطلاعاتی مذکور از دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده (ODNI) به شرط ناشناس‌ماندن، در جلسه‌ای توجیهی با خبرنگاران درباره‌ی استفاده‌ی ادعایی روسیه و سایر کشورها از هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان) صحبت کرد.

مقام اطلاعاتی ایالات متحده اشاره کرد: «محتوای تولید‌شده‌ی مسکو با تلاش‌های گسترده‌تر روسیه ازطریق روایت‌های توطئه‌آمیز برای تقویت نامزدی رئیس‌جمهور سابق (ترامپ) و تخریب معاون رئیس‌جمهور (هریس) و حزب دموکرات مطابقت دارد.»

مانند سایر اشکال هوش مصنوعی، هوش مصنوعی مولد از داده‌های گذشته برای انجام فعالیت‌های خود الگو می‌گیرد. با استفاده از این آموزش‌ها، محتوای جدیدی مانند متون و تصاویر و ویدئوهایی ایجاد می‌کند که به‌نظر می‌رسد انسان‌ها تولید کرده‌اند.

با اینکه روسیه هرگونه دست‌‌داشتن در انجام اقدامی مربوط به انتخابات آمریکا را رد می‌کند، این مقام ODNI اعلام کرد که روسیه بیشتر از هر کشور دیگری در حال تولید محتوای هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر انتخابات نوامبر است؛ اما میزان دقیق این محتوا را مشخص نکرد. این مقام اطلاعاتی ادعا کرد که روسیه بازیگری پیشرفته‌تر است و درک بهتری از نحوه‌ی کار انتخابات آمریکا و اهداف مناسب آن دارد.

مقام اطلاعاتی ODNI با استناد به اطلاعیه‌ی ۹ ژوئیه‌ی (۱۹ تیر) وزارت دادگستری آمریکا رویکرد روسیه در انتشار محتوا ساخته‌شده با هوش مصنوعی را مشخص کرد. در این اطلاعیه، ادعا شده است حساب‌هایی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده که محتوای آن با هوش مصنوعی فراهم و در‌نهایت از این حساب‌ها برای انتشار اخبار و محتوای مدنظر استفاده می‌شود.

مقام اطلاعاتی ODNI به ویدئو پرسروصدایی اشاره‌ کرد که ادعا می‌شد مربوط به صحنه‌سازی تصادف کاملا هریس با عابر پیاده و سپس متواری‌شدن این نامزد دموکرات‌ها بود. با اینکه این‌ ویدئو صرفاً با هوش مصنوعی ساخته نشده و به‌نوعی صحنه‌سازی بود، بررسی‌های مایکروسافت مشخص کرد که تهیه‌ی این ویدئو احتمالاً به‌واسطه‌ی عملیات مخفیانه موردحمایت روسیه انجام شده است.

مقام اطلاعاتی ODNI ادعا کرد که چین نیز از محتوای هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا بر نحوه‌ی درک آن در سراسر جهان تأثیر بگذارد؛ اما هنوز برای تأثیر در نتیجه‌ی انتخابات آمریکا با این روش، تلاشی نکرده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات