دستیار صوتی پیشرفته OpenAI با قابلیت مکالمه طبیعی بالاخره دردسترس قرار گرفت

چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
یک گوشی با بک گراند رنگی آبی و قرمز
شرکت OpenAI بالاخره دستیار صوتی پیشرفته‌ی خود را با قابلیت مکالمه طبیعی، دردسترس کاربران قرار داد.
تبلیغات

شرکت OpenAI دستیار صوتی پیشرفته (AVM) را برای ChatGPT معرفی کرد. این به‌روزرسانی جدید که ابتدا برای کاربران Plus و Teams دردسترس قرار گرفته، شامل ویژگی‌های جذابی است که تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این به‌روزرسانی، اضافه‌شدن پنج صدای جدید به نام‌های Arbor، Maple، Sol، Spruce و Vale است. اکنون کاربران می‌توانند از بین ۹ صدای مختلف (تقریباً به اندازه‌ی جمنای Live گوگل) صدای مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنند. بنابر گفته‌ی OpenAI، این تنوع در صداها به کاربران کمک می‌کند تا تجربه‌ای طبیعی‌تر و دلپذیرتر از مکالمه با ChatGPT داشته باشند.

در این مجموعه دیگر نشانی از صدای خبرساز Sky نیست؛ این صدا که در مراسم رونمایی بهار OpenAI به‌نمایش گذاشته شد، بسیار شبیه صدای اسکارلت جوهانسون در فیلم Her بود. در این فیلم اسکارلت جوهانسون در نقش صدای یک سیستم هوش مصنوعی ایفای نقش می‌کرد. این شباهت زیاد منجر به شکل‌گیری تهدیدات قانونی از سوی این بازیگر شد. OpenAI بلافاصله صدای Sky را حذف کرد و گفت که هرگز قصد نداشته که صدای جوهانسون را شبیه‌سازی کند.

یکی دیگر از بهبودهای مهم این به‌روزرسانی، افزایش توانایی ChatGPT در درک لهجه‌های مختلف است. این ویژگی باعث می‌شود مکالمات با ChatGPT روان‌تر و سریع‌تر انجام شود. همچنین، قابلیت‌های شخصی‌سازی جدیدی نیز به دستیار صوتی پیشرفته‌ی ChatGPT اضافه شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از دستورالعمل‌های سفارشی، نحوه‌ی پاسخگویی ChatGPT را به‌دلخواه خودتنظیم کنند و از قابلیت حافظه برای یادآوری مکالمات قبلی استفاده کنند.

علاوه‌براین، OpenAI طراحی دستیار صوتی پیشرفته‌ی خود را نیز تغییر داده است. در طراحی جدید، یک کره‌ی آبی پویا جایگزین نقاط سیاه متحرک قبلی شده است. این تغییرات ظاهری به بهبود تجربه‌ی کاربری کمک می‌کنند.

با‌این‌حال، برخی از ویژگی‌هایی که در به‌روزرسانی‌های قبلی معرفی شده بودند، در نسخه‌ی جدید این هوش مصنوعی حضور ندارند. به‌عنوان‌مثال، قابلیت‌ تعامل بی‌درنگ از طریق دوربین گوشی و اشتراک‌گذاری صفحه که در به‌روزرسانی بهار معرفی شده بودند، هنوز دردسترس نیستند. OpenAI اعلام کرده است که این ویژگی‌ها در به‌روزرسانی‌های آینده، اضافه خواهند شد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات