ورکستیشن‌های HP به محصولاتی کم‌نظیر برای توسعه هوش مصنوعی تبدیل می‌شوند

چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
زن نشسته روی میز در حال کار با دو مانیتور در دفتر
اچ‌پی از پلتفرمی برای استفاده‌ی اشتراکی از منابع GPU در ورک‌استیشن‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد.
تبلیغات

اچ‌پی از Z by HP Boost رونمایی کرد؛ ابزاری که به ورک‌استیشن‌های هوش مصنوعی اجازه می‌دهد قدرت GPU را با یکدیگر به‌اشتراک بگذارند. انتظار می‌رود این پلتفرم در اوایل ۲۰۲۵ عرضه شود.

اچ‌پی در حال برگزاری رویداد Imagine 2024 است و برخی از کامپیوترهای جدید هوش مصنوعی، از جمله نسل جدید Spectre را به‌نمایش می‌گذارد. اچ‌پی در این رویداد که تماماً درباره‌ی هوش مصنوعی صحبت می‌کند، نسخه‌های تازه‌ی برخی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای همکاری و توسعه‌ی حرفه‌ای خود را منتشر کرد.

پلتفرم Z by HP Boost برای تیم‌هایی طراحی شده است که احساس می‌کنند نیاز به GPU قوی‌تری برای توسعه‌ی مدل هوش مصنوعی دارند. انتظار می‌رود که این ویژگی به‌طور قابل توجهی بر نحوه‌ی دسترسی از راه دور به ورک‌استیشن‌های هوش مصنوعی اچ‌پی تأثیر بگذارد.

ورک استیشن لپ تاپ و دسکتاپ z boost hp اچ پی
ورک‌استیشن‌های Z Boost اچ‌پی
HP

AI Creation Center اچ‌پی در مارس ۲۰۲۴ (اوایل ۱۴۰۳) به‌عنوان مجموعه‌ی نرم‌افزاری جدیدی برای سیستم‌های درگیر در توسعه‌ی هوش مصنوعی رونمایی شد. تا به امروز، این مرکز پلتفرم‌هایی شامل Z by HP Data Science Stack Manager ،Z by HP AI Studio و Z by HP Gen AI Lab را تولید کرده است، اما Z by HP Boost، محصولی کم‌نظیر محسوب می‌شود که می‌تواند رشد چشمگیری در توسعه‌ی هوش مصنوعی به‌همراه داشته باشد.

به‌نظر می‌رسد که اچ‌پی پاسخی برای نیاز روزافزون صنعت هوش مصنوعی به پردازنده‌های گرافیکی پیدا کرده است. این شرکت می‌گوید: «Z by HP Boost راه‌حل بی‌سابقه‌ای به‌شمار می‌رود که امکان اشتراک‌گذاری GPU را در ورک‌استیشن‌ها فراهم می‌کند و افزایش‌ عملکرد ایمن، مقیاس‌پذیر و مبتنی‌بر تقاضا را امکان‌پذیر می‌سازد.»

این فناوری در واقع با ایجاد شبکه‌ای از کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ اچ‌ پی، منابع GPU بدون استفاده را برای وظایف سنگین هوش مصنوعی به‌اشتراک می‌گذارد. این سیستم به‌صورت تقاضامحور و از راه دور عمل می‌کند تا اجازه‌ی دسترسی از هر نقطه‌ای فراهم شود.

انتظار می‌رود که Z by HP Boost تا اوایل ۲۰۲۵ برای ایالات متحده دردسترس قرار بگیرد. هنوز خبری از قیمت‌گذاری نیست و مشخص نشده است که گسترش این محصول به سایر مناطق جهان از چه زمانی آغاز خواهد شد.

علاوه‌بر Z by HP Boost که مشکل عدم وجود قدرت کافی GPU را در حین دورکاری حل می‌کند، نسخه‌ی به‌روزشده‌ی نرم‌افزار ویدیوکنفرانس Poly VideoOS اچ‌پی به‌همراه ویژگی‌های جدید پلتفرم مدیریت Poly Lens می‌تواند به تعامل بیشتر افرادی که از دور در حال استفاده از GPU هستند منجر شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات