پیمان هوش مصنوعی اروپا؛ اپل و متا موضع گرفتند

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
مطالعه 1 دقیقه
هوش مصنوعی
اتحادیه‌ی اروپا پیمانی برای اطمینان از ایمنی هوش مصنوعی ارائه کرده است که البته متا و اپل از پیوستن به آن امتناع کرده‌اند.
تبلیغات

اپل و متا از پیوستن به پیمان جدید ایمنی هوش مصنوعی اتحادیه‌ی اروپا خودداری کرده‌اند. بیش از ۱۰۰ شرکت بزرگ فناوری از جمله آمازون، گوگل و مایکروسافت این پیمان داوطلبانه را با هدف توسعه‌ی هوش مصنوعی ایمن و قابل‌ اعتماد امضاء کرده‌اند.

به گزارش Independent، پیمان هوش مصنوعی اتحادیه‌ی اروپا با سه اقدام اصلی شامل ترویج آگاهی از هوش مصنوعی، شناسایی سیستم‌های پرخطر و اجرای استراتژی حکمرانی هوش مصنوعی، به‌دنبال ایجاد ایمنی در این فناوری است. پیمان مذکور براساس «قانون هوش مصنوعی» اتحادیه‌ی اروپا تدوین شده است که اولین چارچوب قانونی جامع در این زمینه محسوب می‌شود.

اپل و متا به‌دلیل اختلافات موجود با مقامات اتحادیه‌ی اروپا به پیمان هوش مصنوعی نپیوسته‌اند. متا اخیراً به‌دلیل نگرانی‌های مربوط‌به استفاده از داده‌های کاربران در آموزش مدل‌های زبانی، مجبور شد انتشار دستیار هوش مصنوعی خود را در اروپا متوقف کند.

متا خود را به رعایت قانون هوش مصنوعی متعهد می‌داند، اما درحال‌حاضر برنامه‌ای برای پیوستن به پیمان ندارد. این شرکت تأکید کرد که احتمال دارد در آینده به پیمان بپیوندد و درحال‌حاضر روی رعایت مقررات اتحادیه‌ی اروپا تمرکز دارد.

متا همچنین از اهمیت هوش مصنوعی برای تقویت نوآوری در اروپا یاد کرد و هشدار داد که استفاده‌نکردن از این فرصت می‌تواند موجب از دست‌رفتن مزایای بزرگ فناوری مذکور برای اتحادیه‌ی اروپا شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات